زاهدان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری کارشناسان مربوطه در هفت ماه نخست سالجاری هشت واحد تولیدی این استان از تملک بانک‌ها خارج شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حسن‌پور شامگاه یکشنبه در هجدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا مساله تملک و جانشینی در واحدهای تولیدی استان را به حداقل برسانیم، دولت نیز بر استمرار فعالیت واحدهای تولیدی و جلوگیری از تملک واحدهای فعال توسط بانک‌ها تأکید دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حمایت از تولید همواره پیشگام بوده و توانسته در حوزه احیا و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال موفق عمل کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری قوه قضائیه و بر اساس قانون واحدهای تولیدی که در تملک بانک می‌روند نباید تعطیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرآیند قانونی مشکلات واحدهای تولیدی استان با تقاضای مدیران واحدها در جلسات کارشناسی کارگروه تسهیل با حضور اعضا در محل اداره کل صمت استان آسیب‌شناسی و برای به‌ نتیجه‌رسیدن و صدور مصوبات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می‌شود.

گفتنی است در این جلسه مباحث مرتبط با ۱۸ واحد تولیدی که در تملک بانک‌ها هستند مورد بررسی قرار گرفت.