تهران- ایرنا- نماینده ولی وفقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۸۷۶۷ بقعه متبرکه کشور در عرصه مسایل فرهنگی و دینی مذهبی فعالیت دارند، گفت: به هر میزان به بقاع متبرکه در این زمینه‌ها توجه کنیم سبب جلب و مشارکت مردم در فعالیت‌های اجتماعی، دینی و مذهبی و فرهنگی این اماکن خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آیین اختتامیه جشنواره «سلاله» با قدردانی از برگزار کنندگان این آیین و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای غزه و تبریک به مناسب پیروزی های مسلمانان این منطقه علیه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست گفت: هم اکنون بیش از یکهزار هیات مذهبی در اماکن متبرکه کشور در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: باید برای رشد و شکوفایی کشور در عرصه های مختلف و بهره مندی از ظرفیت بقاع متبرکه با مشارکت دانش بنیان ها و نخبگان به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی-رییس سازمان اوقاف و امور خیریه

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه سبب محکم تر شدن ارتباط معنوی با اهل بیت خواهد شد، افزود: بر اساس قانون، سازمان اوقاف وظیفه مدیریت و بهینه کننده در زمینه اماکن متبرکه را عهده دار است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این آیین گفت: فعالیت های ارایه شده در این جشنواره که توسط دست اندرکاران بقاع و امام زادگان ارایه شده در چهار محور در قالب مسایل قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی و عمرانی است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل اظهار داشت: موضوعات ارایه شده در این جشنواره در قالب ۲۰ موضوع که از اولویت های کاری سازمان اوقاف در سالهای اخیر بوده ارائه شده است.

وی ادامه داد: ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی، استقرار هیات های مذهبی و برنامه و مسایل آنان در زمینه های مختلف، نماز جماعت و دیگر موضوعات در زمینه مسایل قرآنی و فرهنگی از جمله مواردی است که در این جشنواره مد نظر قرار گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این جشنواره ۶ هزار اثر قرآنی و فرهنگی و اجتماعی ۱۲۶۰ امامزاده در قالب محورهای چهار گانه مورد بررسی قرار گرفت.

عادل با بیان اینکه در نهایت ۱۵۰ اثر به مرحله داوری کشوری راه پیدا کرد، افزود: برگزاری اینگونه جشنواره های فرهنگی سبب رشد، توسعه و شکوفایی اینگونه مسایل در کشور خواهد شد.

اولین جشنواره «سلاله» در قالب بررسی و قدردانی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و وقف برگزار شد.