به گزارش ایرنا، ابوذر ضیایی روز دوشنبه با اشاره به برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری با به صدا درآمدن آژیر بُرج مراقبت پرواز فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان همزمان با اجرای دوسالانه این مانور در سطح فرودگاههای کشور افزود: هدف از برگزاری این مانور ارزیابی و افزایش توان عملیاتی سازمانها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی ارگانهای ذیربط با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی است.
وی با تشریح روند اجرای این تمرین گفت: بر اساس سناریوی طراحی شده، هواپیمایی فرضی مسافربری «ام دی۸۲» با ۴۸ سرنشین پس از اعلام وضعیت اضطراری در فرودگاه اصفهان به زمین نشسته و بدلیل نقص فنی از«تاکسی وی» مورد استفاده خارج شده و به خودروی حامل سوخت برخورد کرده و دچار انفجار و حریق شده است و پس از آن واحدها و سازمان های داخل و خارج از فرودگاه هر یک در چارچوب وظایف از پیش تعیین شده خود عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را انجام دادند.
ضیایی گفت: این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ دستگاه خودرو از حوزههای ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمانهای عملیاتی و امدادی استان در مدت زمان ۹۰ دقیقه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این مانور با حضور جمعی از مسوولان فرودگاهی کشور و مقامات استانی برگزار شد و تمام مراحل آن توسط ارزیابان شرکت فرودگاهها و سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از چک لیست های بینالمللی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُعین فرودگاههای کشور عمل میکند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.