تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

شهرری - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از دستگیری شکارچیان غیرمجاز در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت این اداره خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد رستگاری روز سه شنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در گشت و پایش در منطقه حسن آباد فشافویه به سه شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار پرنده کرده بودند، برخورد و متخلفان را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه از متخلفان تعداد سه قطعه قمری وحشی، سه قبضه اسلحه و مقادیری فشنگ کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رستگاری با بیان اینکه گشت و پایش یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح شهرستان به صورت مستمر ادامه داشته و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۵۵۰۲۸۲۴۲ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با مجموع تعداد ۱۳ منطقه شامل سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی و سه منطقه شکار ممنوع به مساحت کلی ۶۵۵ هزار و ۸۹ هکتار است.