اصفهان - ایرنا - ساختمان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان که آذر سال گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود، پس از حدود یک سال بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، شامگاه ۱۹ آذر پارسال بر اثر حادثه آتش‌سوزی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان امروز سه‌شنبه از بازگشایی ساختمان این دانشکده پس از حدود یک سال و بازسازی آزمایشگاه‌ها و فضای کاربردی آن خبر داد و اعلام کرد: آذر سال گذشته، دانشکده شیمی این دانشگاه دچار حریق گسترده شد و خسارت بسیاری به بار آورد.

علی اصغر انصافی رییس سابق دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اتفاق سال گذشته گفت: روند بازسازی دانشکده شیمی بلافاصله با تلاش مسئولان و استادان بمنظور ایجاد بستری برای ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی آغاز شد و تاکنون ادامه داشت.

رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال پس از حادثه آتش سوزی، ساختمان این دانشکده بر اساس حکم قضایی پُلمب شد که تا اواخر اسفند ۱۴۰۱ ادامه داشت و در این مدت کارکنان دانشکده به ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه منتقل شدند و کلاس‌های درس در مجتمع خوارزمی دانشگاه برپا شد.

محمد دیناری با اشاره به ایجاد اختلال در فعالیت پژوهشی دانشجویان دانشکده شیمی در یک سال گذشته توضیح داد: بطورکلی۲ نوع فعالیت پژوهشی شامل نظری(تئوری) و آزمایشگاهی(تجربی) داشتیم که برخی از دانشجویان که کارهای پژوهشی آنها تئوری بود توانستند کار خود را پیش ببرند اما فعالیت دانشجویانی که پژوهش‌های آنها بصورت آزمایشگاهی بود، در این مدت متوقف شد.

وی اضافه کرد: با مساعدت دانشگاه، ترم تحصیلی دوم پارسال این دسته از دانشجویان که کار پژوهشی آنها متوقف شده بود، بدون احتساب در سنوات حذف شد تا در فرایند تحصیلی آنها مشکلی پیش نیاید.

رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه پُلمب ساختمان این دانشکده از اواخر اسفند پارسال رفع شد، خاطرنشان کرد: پس از آن عملیات آواربرداری و بازسازی دانشکده آغاز شد که با توجه به شدت دودگرفتگی و انتشار بوی نامطلوب مواد شیمیایی زمانبر بود.

دیناری با اشاره به اینکه بازسازی آزمایشگاه‌ها و فضای کاربردی دانشکده شیمی با وجود محدودیت مالی تاکنون پیش رفته است، افزود: هنوز تا بازسازی و تجهیز کامل ساختمان دانشکده فاصله وجود دارد اما فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با رعایت شرایط ایمنی در آن از سر گرفته شد.

۲۰ درصد از امور آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشکده شیمی انجام می شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی در شمال کلانشهر اصفهان و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.