یزد- ایرنا- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون ۹۳ هزار نفر (یک سوم) دانش آموزان این استان در تمام مقاطع تحصیلی شهری و روستایی در بسیج دانش آموزی جذب و سازماندهی شدند.

حجت‌الاسلام " حمید قطبی " روز سه‌شنبه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ( هشت تا ۱۳ آبان ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان بر اساس یک برنامه مشخص برای تحقق ماموریت‌های مختلف بسیج با همکاری مربیان و فرهنگیان داوطلبانه فعالیت دارند.

وی در ادامه به اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف اعضای تشکل بسیج دانش آموزی در مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: محور برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی، آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، بصیرت افزایی و همبستگی با مردم فلسطین و غزه است.

این مسئول با تبریک هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز به خصوص شهید محمد حسین فهمیده ادامه داد: اهم برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در استان شامل اعزام ۱۰ دستگاه اتوبوس به راهیان نور و راهیان پیشرفت، دیدار ۱۰ نفر از دانش آموز نخبه با مقام معظم رهبری و همچنین زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس استان است.

قطبی بیان کرد: رونمایی از سرود غزه تهیه شده توسط سازمان بسیج دانش آموزی، اجرای نهضت نهج‌البلاغه خوانی در بین دانش آموزان، اجرای پویش‌های فضای مجازی در شبکه شاد مثل فریاد عروسک‌ها و حقوق منهای بشر آمریکایی و همچنین همایش دوچرخه سواری برادران و کوهنوردی به نام قله‌ها از آن ماست انجام می‌شود.

وی گفت: ایجاد غرفه عکس جنایات رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آبان، پخش فیلم‌های بچه زرنگ و مصلحت و شماره ۱۰ در مدارس مختلف و افتتاح دفتر بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی نیز پیش بینی شده است.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش‌آموز دارد.