کیش – ایرنا - معاون امورشهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طی هفت ماه گذشته، کیشوندان توانستند بیش از چهار هزار تن زباله را در مبدا تفکیک کنند که در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «غفار آقازاده» با اعلام خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش چشمگیر مشارکت کیشوندان در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا بار دیگر اهمیت آموزش در حفظ محیط زیست را به اثبات رساند.

وی شرط لازم موفقیت در مدیریت پسماند شهری را آموزش، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی دانست و افزود: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند از مبدا و ارتقاء سطح آگاهی افراد نسبت به نقش موثر مدیریت پسماند در حفظ محیط زیست، مشارکت ساکنان فهیم کیش در این طرح رشد چشمگیری داشته است.

معاون امورشهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: بیش از چهار تن اقلام بازیافتی شامل کارتن، انواع پت شفاف، نایلون، چوب و تخته ، قوطی کنسرو، کاغذ فویل، حلب، گونی، بنر و انواع لاک حاصل از تفکیک پسماند توسط شهروندان در مبداء پس از پردازش زباله در سایت بازیافت از جزیره کیش خارج شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و جلب مشارکت مردمی در مناطق مسکونی، بازارها و مراکز تجاری، مدارس، هتل، مراکز پذیرایی و اقامتی و همچنین نوسازی خط پردازش زباله در سایت بازیافت کیش از عوامل موثر در افزایش چشمگیر رکورد مشارکت مردمی در تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه محیط زیست تاکید دارد و در راستای ترویج فرهنگ بازیافت برای تبدیل کیش به پایلوت طرح‌های زیست محیطی کشور برنامه ریزی می‌کند.