کرمان- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه شهرستان جیرفت به لحاظ کشاورزی منطقه ای چهار فصل است، گفت: کشاورزان این شهرستان با مشکلاتی روبرو هستند که بخشی از این مسائل در سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پور خاقان شامگاه سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان جیرفت افزود: در پیک برداشت محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان با توجه به موانع موجود، محصول بر زمین می‌ماند و کشاورز متضرر می شود.
وی، یکی از موانع و مسائل تولید کشاورزی را نبود صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: این مهم را در این سفر پیگیری می کنیم.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور از دیگر از موانع تولید بخش کشاورزی در جنوب استان را هزینه زیاد حمل و نقل و صادرات دانست و عنوان کرد: صادرات محصولات کشاورزی نیازمند توسعه فرودگاه جیرفت است که گویا معارض دارد و در این سفر این مهم نیز پیگیری می شود.
حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تصریح کرد: رساندن محصولات نوبرانه به بازارهای داخلی نه تنها کمک بزرگی به کشاورزان است بلکه به رونق شهرستان و استان نیز کمک می کند.
نماینده ویژه قوه قضاییه خاطرنشان کرد: جنوب کرمان و شهرستان جیرفت دارای معادن غنی است که بهره برداری از آنها، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی حوزه معادن باعث بهبود وضعیت زندگی مردم شهرستان و استان خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سفر امروز در راستای سفرهای استانی ریاست قوه قضاییه و با هدف احصاء مشکلات حوزه قضایی انجام می شود که فردا شب گزارشی از این سفر در جلسه با استاندار کرمان مطرح خواهد شد.