زنجان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تاکنون طبق آمار، ۷۴ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی برای مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی خود با مراکز مجاز قرارداد منعقد کردند.

محمدرضا یافتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی جلسات قبلی کارگروه مدیریت پسماند مصوب شد که مطب ها و مراکز خصوصی استان حداکثر تا شهریور سال‌ جاری امسال با مراکز مجاز و دارای صلاحیت در زمینه مدیریت پسماندهای پزشکی قرارداد منعقد کنند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ۶ ماهه اول سال جاری همکاری پزشکان و مراکز درمانی خصوصی استان زنجان در مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

این مسوول به پایان مدت زمان تعیین شده برای عقد قرارداد مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی مطب ها و مراکز درمانی خصوصی اشاره کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیر تخلفات مطب ها و مراکزی هستیم که مدیریت پسماندهای پزشکی را جدی نگرفته اند.

وی یادآور شد: از طریق مراجع قضایی نیز پیگیری خواهیم کرد تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: کارشناسان این اداره کل بر نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی نظارت جدی دارند و انتظار بر این است که واحدهای صنعتی استان ضوابط محیط زیستی را در این بخش رعایت کنند.

هم اکنون حدود ۵۰۰ مطب درمانی و دندانپزشکی در زنجان فعالیت می کنند که نزدیک به ۷۰ درصد این نوع مطب ها در مرکز شهر مستقر هستند.