تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

تهران- ایرنا - یک روز پس از آن که ژاپن اعلام کرد با هدف حمایت از اسرائیل، دارایی های اعضا و شرکت های وابسته به حماس را مسدود می کند، امروز خبرگزاری دولتی این کشور خبر داد خانم یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه برای کمک به فرونشان آتش جنگ، از فردا سفر چهار روزه اش به سرزمین های اشغالی و اردن را آغاز می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن نخستین وزیر ژاپنی است که از زمان آغاز جنگ اسرائیل و فلسطین در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) به اسرائیل سفر خواهد کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی افزود مذاکراتی را با چهره های کلیدی فلسطینی طی سفر چهار روزه اش که از فردا پنجشنبه آغاز می شود ترتیب داده است.

پس از این سفر یوکو کامیکاوا رئیس اجلاس دو روزه وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ خواهد بود که ۷ نوامبر ( ۱۶ آبان) در توکیو برگزار خواهد شد و قرار است آخرین پیشرفت ها و تحولات خاورمیانه در این نشست به بحث گذاشته شود.

پیش تر ژاپن وعده کمک اضطراری ۱۰ میلیون دلاری به نوار غزه داده بود. باوجود این روز گذشته دولت ژاپن با هدف حمایت از اسرائیل اعلام کرد دارایی های اعضا و شرکت های وابسته به گروه مقاومت حماس را مسدود خواهد کرد.

وزیر امورخارجه ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت : «من موضع ژاپن در جنگ اسرائیل و فلسطین را توضیح خواهم داد و به تبادل دیدگاه با کشورهای مربوط و منطقه با هدف فرونشاندن آتش جنگ خواهم پرداخت. »

وی در پایان خاطرنشان کرد ثبات در منطقه خاورمیانه برای ژاپن ضروری است.

ژاپن مدتها روابط دوستانه خود با کشورهای خاورمیانه را حفظ کرده است، چرا که به شدت به واردات نفت خام از این منطقه وابسته است.

به گزارش ایرنا، ژاپن در بحبوحه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه،  روز گذشته دارایی های ۹ نفر از اعضای حماس و یک شرکت مرتبط به آن را مسدود و تحریم هایی بر روی این سازمان اعمال کرد.

به گزارش کیودو، این اقدام تنبیهی برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی گروه مقاومت حماس در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) از سوی ژاپن و در بحبوحه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وضع شده است. براساس اطلاعات وزارت خارجه ژاپن این کشور افراد و شرکتی را که ادعا می کند کمک های مالی به حماس را تامین می کنند متهم کرده است.

این اقدام ژاپن در پی اقدام مشابه آمریکا اواسط اکتبر (مهر/ آبان) با فوریت اجرایی شده است.