قصرشیرین - ایرنا - در نشست مشترک جمعی از مسوولان قضایی، اجرایی و نظارتی کرمانشاه بر انتخابات اسفند ماه امسال که امروز چهارشنبه در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد؛ متولیان امر تاکید کردند: بر اساس وظیفه ذاتی ضمن کمک به شور انتخاباتی از رای مردم صیانت و حفاظت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه مشترک رسیدگی به جرایم انتخاباتی حوزه انتخابیه قصرشیرین با حضور فرمانداران، دادستان ها و روسای دادگستری سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و اعضای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: انتخابات مایه سرافرازی و اقتدار نظام و تبلور حضور مردم است.

محمد نجفی افزود: ناظران و مجریان انتخابات به عنوان مکمل یکدیگر در ایجاد بستر مناسب برای برگزاری رقابت سالم و پرشور با حضور حداکثری و در عین قانونمداری و امانتداری حافظ آرای مردم هستند.

وی اظهار کرد: در همه ادوار حتی زمان جنگ تحمیلی انتخابات بدون تعلل و تاخیر برگزار شد و همیشه مردم در عرصه مشارکت سیاسی و سرنوشت خود حضوری پرشور، آگاهانه و فعالانه ناشی از بینش سیاسی داشته اند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از آرای مردم به عنوان مجریان انتخابات صیانت می کنیم و خواست مردم از صندوق ها بیرون خواهد آمد.

وی افزود: انتظار داریم داوطلبان در چارچوب قانون انتخابات عمل کنند و در یک رقابت سالم شاهد شکاف قومیتی و اختلاف در سطح حوزه انتخابیه نباشیم.

نجفی اظهار کرد: همه باید به نظر و رای مردم تمکین کنند و مجریان انتخابات در همه سطوح نظارت، اجرا و دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی از آرا صیانت کنند.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه در این جلسه گفت: اقدامات پیشگیرانه رویکرد اصلی دستگاه قضا و دستور کار «ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی» در مواجهه به تخلفات انتخاباتی است.

«نیکزاد عباسی» افزود: مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی تحت عنوان پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیش بینی شده و کرمانشاه اولین استانی است که ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در آن تشکیل شد.

وی اظهار کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی رویکرد دستگاه قضایی است و در راستای تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه، دستگاه های امنیتی و نظارتی وظیفه دارند مسائل انتخاباتی، اخبار و اطلاعات انتخابات را رصد و پایش کنند تا با پیش بینی و پیشگیری از آسیب های این حوزه بستری امن برای صیانت از رای مردم و برگزاری انتخابات سالم فراهم شود.

مدیر کل بازرسی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه برابر قانون استفاده از امکانات دولتی وعمومی در تبلیغات ممنوع است، گفت: همچنین انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در وقت اداری توسط کارکنان ممنوع است و باید همه به قوانین و مقررات پایبند باشند.

«حسین مرادی وحدت » از مردم خواست هرگونه موارد تخلف و استفاده از امکانات دولتی و دستگاه های اجرایی له یا علیه نامزدهای انتخابات را به شماره ‪ ۱۳۶‬ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازرسی کل کشور و درگاه اینترنی ۱۳۶.bazresi.ir اطلاع دهند.

دادستان نظامی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه نیروهای مسلح امنیت را برای برگزاری انتخاباتی پرشور برقرار می کنند گفت: نیروهای نظامی حق مداخله در انتخابات را ندارند.

«سید سعید موسوی» افزود: ماده ۴۰ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح مداخله، شرکت یا فعالیت کارکنان نیروهای مسلح در دسته بندی، مناقشه های سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را ممنوع کرده و آن را جرم تلقی می کند.

وی اظهار کرد: اقتدار، امکانات، تاسیسات و تجهیزات نیروهای مسلح باید در خدمت مردم و امنیت برگزاری انتخابات باشد و هیچ فرد و یا گروه نظامی حق ندارد از امکانات و نیروهای مسلح در راستای اهداف داوطلبان نمایندگی استفاده کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می شود.