کرمان-ایرنا- دادستان کل کشور گفت: مشکلات ثبتی و مالکیتی شهرک امید(سکونتگاه غیررسمی قشمی) در بم حل و به‌زودی اسناد آن صادر و به مردم داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان بم در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید از شهرک امید نیز بیان کردیم که مشکلات مربوط به این شهرک مرتفع شده و اسناد به ترتیب به مالکان داده می شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی و رصد مسائل قضایی و پیرو سفر استانی رییس قوه قضاییه وارد این شهرستان شدیم ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی، حمایت تولید و همچنین تحقق شعار سال امروز بازدیدهایی از برخی واحدهای تولیدی شهرستان بم داشتیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مشکل شرکت قطعه‌سازی "قوای محرکه" که از سال ۸۲ با یکی از بانک‌های عامل مشکلاتی داشت بعد از چندین سال با ورود دستگاه قضا حل شده است.

وی ادامه داد: شرکت قوای محرکه طی ۲ مرحله حمایت دستگاه قضایی استان به مرحله تولید و اشتغال رسیده و تا پایان سال تعداد اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت به ۵۰۰ نفر و در کمتر از یکسال آینده به ۲ هزار نفر می‌رسد.

موحدی آزاد با اشاره به بازدید از ساختمان پزشکی قانونی بم خاطرنشان‌کرد: در این بازدید در جریان مشکلات مربوط به این ساختمان قرار گرفتیم و مقرر شد در فرصت مناسبی ساختمان پزشکی قانونی بم توسعه یابد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دادگاه بخش بروات نیز در ساختمانی متعلق به اداره بهزیستی دایر است و مشکلاتی در خصوص ساختمان این دادگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: طی رایزنی با شورای اسلامی و شهرداری بروات مقرر شد شورای شهر بروات زمینی را به نام دادگستری درنظر بگیرد و به منظور احداث دادگاه این منطقه در اختیار دادگستری قرار گیرد.

موحدی آزاد در ادامه با اشاره به بازدید خود از زندان بم گفت: ضمن گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان و استماع مسائل و مشکلات مطروحه، موجبات آزادی ۴۲ مددجو فراهم و دستور لازم در این خصوص صادر شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه صبح امروز در جریان سفری یکروزه به استان کرمان سفر کرده است؛ در جریان این سفر ۲۰ نفر از اعضای شورای عالی قضایی کشور نیز شامل معاونان و روسای سازمان های تابعه وی را در استان همراهی می‌کنند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.