شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس، بررسی کارشناسی و هدایت اصولی بخش انرژی کشور و استان با نگاه جدید را ضروری دانست و گفت: همچنین لازم است که به سمت اقتصادی شدن سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و سرمایه پذیر کردن آن گام برداریم.

به گزارش ایرنا، کاوه خیری، چهارشنبه در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: هم اینک قیمت‌ها در حوزه انرژی در کشور در حدی است که امکان توسعه نیروگاه را به صاحبانشان نمی‌دهد هرچند طرح های جدید و جذابی نیز تعریف شده اما امکان اجرایی شدن یا نشدن آن قطعی نیست.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر محل تامین سرمایه آنها نیز مشخص نیست و صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی، شرکت های بزرگ پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی در این حوزه ورود کردند و در تلاشند که بتوانند کسری برق را جبران کنند.

او ادامه داد: برای تدوین حرکت توسعه‌ای بخش انرژی استان باید معضلات و مشکلات این بخش احصا، ظرفیت های قانونی شناسایی و راه حل های کارشناسانه و کاربردی ارائه شود تا بخش اقتصاد استان بتواند از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده بیشتری کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: ضرورت دارد که بررسی‌های کارشناسانه، پیشنهادات و راهکارهای اقتصادی، اجرایی، قانونی و قابل حصول برای مثبت شدن تراز انرژی استان ارائه شود که بخش خصوصی ما می تواند این اقدام مهم را انجام دهد.

خیری افزود: برای رونق بخشی به حوزه انرژی به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم استان فارس، همراهی با کمیسیون های صنعت و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی فارس نیز حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به تلاش برای ارتقاء جایگاه انرژی و صنایع مرتبط در استان فارس ادامه داد: تعریف و پیگیری گزارش های کارشناسی در خصوص منابع و مصارف انرژی استان و مشارکت با سازمان های مرتبط، دانشگاه‌های معتبر و مراکز کارشناسی از دیگر برنامه هایی است که در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی استان دنبال می کنیم.

تعیین اهداف کلان حوزه انرژی فارس در شورای راهبردی انرژی
دبیر شورای راهبردی انرژی استان فارس هم گفت: این شورا محلی برای حضور متخصصین و مسئولان حوزه انرژی استان برای تعیین اهداف و راهبردهای کلان آن است.

کیوان کتیبه افزود: مسائل کلان در شورای راهبردی و کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با همکاری اتاق فکر قابل طرح هستند که این مسائل می تواند در شورای راهبردی دنبال شود.

او ادامه داد: در شورای راهبردی بسیاری از مسائل نیاز به تجزیه و تحلیل کارشناسانه دارد که با استفاده از ظرفیت های اتاق فکر و کمیسیون انرژی این امر قابل اجرا است.