سنندج- ایرنا- رئیس دولت مردمی سیزدهم در نهمین سفراستانی خود(سفر دوردوم)، میهمان مردم دیار مهربانی‌ها و استان فرهنگ و هنر است و مردم این استان بی صبرانه در انتظار میزبانی از آیت‌الله رئیسی و هیات دولت هستند.

به گزارش ایرنا، تیرماه ۱۴۰۱ بود که نخستین سفر آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم به استان کردستان انجام شد و حاصل آن ۱۷۰ هزار میلیارد ریال مصوبه در بخش‌های مختلف از جمله راه،آب، زیرساخت، بهداشت و درمان و فرهنگ و هنر بود.

پس از گذشت حدود پنج ماه از این سفر، رئیس جمهور برای دومین بار و به منظور بهره برداری از طرح انتقال آب سنندج در آذرماه سال ۱۴۰۱ به این استان سفر کرد و حال قرار است برای سومین بار و در دومین دور سفرهای استانی خود بازهم مهمان مردمان مهمان نواز این دیار باشد.

مردم استان کردستان از زن و مرد و پیر و جوان از روزها قبل خود را برای میزبانی شایسته از رئیس جمهور و هیات دولت خود را آماده کرده‌اند مردم استان کردستان از زن و مرد و پیر و جوان از روزها قبل خود را برای میزبانی شایسته از رئیس جمهور و هیات دولت خود را آماده کرده‌اندو البته مطالباتی نیز دارند که امیدوارند در این سفر به این مطالبات و خواسته‌هایشان رسیدگی شود.

قدم رئیس جمهور را بر روی چشم می گذاریم

یکی از شهروندان سنندجی در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان اینکه قدم رئیس جمهور و هیات دولت را روی چشم هایمان می‌گذاریم گفت: اینکه رئیس جمهور به استان های مختلف سفر می کند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار می گیرد اقدام خوبی است و امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای استان باشد.


وی که خود را عبدالله محمدی معرفی کرد، افزود: در حال حاضر مردم با مشکلات زیادی از لحاظ معیشتی و اقتصادی مواجه هستند و انتظار داریم آقای رئیس جمهور این مساله را در اولویت قرار دهد.

این شهروند سنندجی ادامه داد: مردم این استان مردمانی بسیار کم توقع هستند و علی رغم توطئه های دشمنان در هر زمانی که لازم بوده از نظام و انقلاب دفاع کرده اند لذا انتظار دارند دولت و حاکمیت نیز به انتظارات آنان پاسخ دهند و مسئولان استانی نیز پیگیر مشکلات باشند.

اشتغال جوانان یکی از مطالبات جدی مردم

یکی دیگر از شهروندان سنندجی نیز با ابراز خرسندی از سفررئیس جمهور به استان اظهار کرد: بیکاری جوانان یکی از مشکلات خانواده های کردستانی است و درهرخانواده‌ای چند نفر جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد بیکاری جوانان یکی از مشکلات خانواده های کردستانی است و درهرخانواده‌ای چند نفر جوان تحصیلکرده بیکار وجود داردکه انتظار داریم رئیس جمهور به این وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان توجه ویژه داشته باشد.

محمود سلیمی یادآور شد: مشکلات اقتصادی، گرانی و نبود کسب و کار مناسب موجب شده که جوانان ما از ازدواج و تشکیل خانواده سرباز زنند که این خود می تواند در آینده مشکلات جبران ناپذیری را بر جامعه وارد کند.

وی یادآور شد: مسئولان ما باید به فکر اشتغال و ازدواج جوانان باشند و زمینه های لازم را در این رابطه فراهم کنند چرا در شرایط موجود هیچ جوانی نمی تواند به فکر تشکیل خانواده باشد.

در ارتباط با سفر رئیس جمهور به کردستان بیشتر بخوانید:



جیب مردم خالیه

یکی ازبانوان سنندجی نیزگفت: جیب مردم خالیه از آقای رییس جمهور درخواست داریم به جیب قشر ضعیف جامعه توجه داشته باشند، خانواده‌هایی هستند که سالی یک بارهم نمی توانند گوشت و مرغ بخرند، تحمل این وضعیت واقعا برای بسیاری از مردم غیرقابل تحمل است.

این بانوی سنندجی اظهار کرد: از مسئولان استان انتظار داریم مشکلات موجود در استان را به گوش آقای رییس جمهور برسانند و برای رفع این مشکلات و بهبود وضعیت زندگی مردم راه چاره‌ای بیندیشند.

خواسته‌های مردم استان و مسوولان زیاد است و این انتظار وجود دارد دراین سفر با توجه ویژه ریییس جمهور و تخصیص اعتبارات جهشی، شاهد رفع مشکلات و رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم.

دیدار مردمی با رئیس جمهور

رئیس دولت سیزدهم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ آبان ماه مهمان مردم استان کردستان باشد و در این سفر دیدار مردمی در میدان آزادی سنندج و همچنین شهرهای سقز و بانه پیش بینی شده است.


مسئولان استانی از روزها پیش برنامه‌ریزی‌های لازم را برای میزبانی شایسته از رئیس جمهور انجام داده‌اند و استاندار کردستان از مردم این استان برای حضور در میدان آزادی در روز پنجشنبه و دیدار با رئیس دولت مردمی دعوت کرد.

در راستای بیان مشکلات و خواسته های مردم با مسئولان مربوطه میز خدمت و ارتباطات مردمی وزارتخانه های مختلف با حضور نمایندگان تام الاختیار وزرا در ادارات مربوطه دایر شده و مردم می توانند خواسته‌های خود را در میان بگذارند.

همچنین در آستانه سفر رییس جمهور، مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری(۱۱۱)، با هدف ثبت خواسته‌های مردم به جای نامه‌نگاری در دانشگاه کردستان دایر شد که فرصت بهتری را برای ارتباط مردم با هیات دولت و رییس جمهور فراهم ‌کند.

بی‌شک مردم مهمان نواز، غیور و انقلابی استان کردستان این بار نیز با استقبال گسترده و باشکوه خود از رئیس جمهور و هیات دولت برگ زرین دیگری را در تاریخ این مرز و بوم رقم خواهند زد و امید می رود رئیس جمهور و هیات دولت نیز با خبرهای خوش خود جوابگوی اعتماد مردم این دیار به مسئولان باشند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.