تهران- ایرنا- کاپیتان سابق تیم فوتبال چلسی به افشاگری درباره دوران حضور صلاح و دی‌بروینه در چلسی پرداخت و عنوان کرد که سرمربی پرتغالی وقت آبی‌های لندن، توانایی‌های این دو بازیکن را باور نداشت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، هوداران فوتبال محمد صلاح و کوین دی‌بروینه را با درخشش‌شان در لیورپول و منچسترسیتی می‌شناسند. دو ستاره نامدار مصری و بلژیکی که در دو تیم مدعی لیگ جزیره در فصل‌های اخیر نمایش درخشانی داشته‌اند.

شاید جالب باشد که بدانید دو ستاره امروز آنفیلد و اتحاد، یک دهه پیش زمانی که نامشان سرزبان‌ها نیفتاده بود، در چلسی هم تیمی بودند و هیچ‌کدامشان هم خاطره خوبی از روزهای حضور در جمع آبی‌های لندن ندارند.

صلاح از سال ۲۱۰۴ تا ۲۰۱۶ در چلسی تنها ۱۳ بازی انجام داد و ۲ گل به ثمررساند. این ستاره مصری که مورد توجه ژوزه مورینیو، سرمربی وقت چلسی قرار نگرفته بود، در این دو سال مدتی را به صورت قرضی در فیورنتینا و رم بازی کرد و پس از آن به صورت دائم در سال ۲۰۱۶ به رم پیوست و پس از یک فصل درخشش در این تیم سال ۲۰۱۷ به لیورپول پیوست و روز به روز بهتر شد.

دی‌بروینه هم سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در چلسی بازی کرد اما به دلیل عدم اعتقاد مورینیو، او هم به صورت قرضی به وردربرمن رفت و سال ۲۰۱۴ با جدایی قطعی از چلسی راهی ولفسبورگ شد و پس از یک سال و درخشش در بوندس‌لیگا سال ۲۰۱۵ راهی سیتی شد.

جان تری، کاپیتان و اسطوره چلسی که این روزها به عنوان دستیار انزو مارسکا در تیم لسترسیتی مشغول است، در یک گفت‌وگو با یک پادکست اینترنتی، فاش کرد که ژوزه مورینیو، سرمربی وقت چلسی، استعداد صلاح و دی‌بروینه را باور نداشته است.

تری، اظهار داشت: مورینیو چند بار در جریان تمرینات، صلاح را با صحبت‌هایش پیش بقیه بازیکنان نابود کرد، هر چند او بعدا از این حرکاتش ابراز پشیمانی کرد.

کاپیتان اسبق چلسی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کرد صلاح و دی‌‎بروینه روزی بازیکنان بزرگی شوند، اظهار داشت: نه، این تصور را نداشتم و این تنها ناامیدی من به عنوان یک کاپیتان است.وقتی صلاح و دی‌بروینه در چلسی بودند ، یک گروه بسیار منظم و بسیار قوی بودیم. شاید من می‌توانستم به آنها کمک کنم که در تیم جا بیفتند و این باعث پشیمانی من است.