زنجان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل ماموریتهای شهری و جاده ای این استان مطابق با متوسط کشوری است و تلاش می‌شود این روند مطلوب‌تر باشد.

داریوش تقی‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمارهای ارائه شده میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل ماموریتهای شهری و جاده ای کشور به ترتیب هشت دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۱۴ دقیقه اعلام شده است.

وی اضافه کرد: این زمان در ماموریت های شهری و جاده ای استان زنجان ۹ دقیقه و ۱۴ دقیقه است.

این مسوول یادآور شد: افرادی که با اورژانس تماس می گیرند بهتر است ضمن حفظ خونسردی، علت حادثه و تعداد مصدومان و آدرس دقیق را به منظور رسیدن سریع و به موقع آمبولانس و عوامل اورژانس به محل، علام کنند.

وی اظهار داشت: پس از درخواست آمبولانس نیز تماس گیرنده، ارتباط خود را قطع نکرده و منتظر توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان مرکز پیام باشد.

رئیس اورژانس استان زنجان ادامه داد: هم اکنون به لحاظ استاندارد فاصله ۳۰ کیلومتری استقرار پایگاه‌های اورژانس در جاده‌های استان رعایت شده و این در حالی است که در برخی موارد در صورت بروز حوادثی از قبیل تصادف و یا واژگونی اتوبوس حتی آمبولانس‌های پایگاه‌های داخل شهری نیز به محل اعزام می شوند که بروز این مساله در مواقعی از جمله پیک کاری مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سراسر استان است.