بجنورد-ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۵۰ هزار گروه جهادی از اقشار مختلف مردم در سطح استان‌ها تشکیل و سالانه در راستای تحقق اهداف بسیج فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در اجلاسیه مجمع جهادگران خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی در سطح کشور با هدف ساماندهی و همبستگی قرارگاه‌های جهادی فعال است و با این رویکرد تمامی فعالیت های بسیج، منسجم و ساماندهی شده است.

وی افزود: تمامی قرارگاه‌های جهادی در سطح کشور به امکانات مورد نیاز تجهیز و سپاه استان ها نیز در این اقدام مهم ۵۰ درصد مشارکت کرده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه باید به استان های محروم نگاه ویژه ای شود افزود: این رویکرد به صورت عملیاتی اجرا می شود و این استان ها در اولویت قرار دارند.

وی گفت: تفاهم نامه پنج جانبه ای با نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در راستای تقویت طرح های اقتصاد مقاومتی امضا شده و سعی داریم تا این طرح ها با مشارکت همدیگر تقویت شوند.

سردار زهرایی یادآور شد: به دنبال احیای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج با سپاه هستیم و از گروه های جهادی نیز می خواهیم تا اولویت های محرومیت زدایی در بخش های تامین آب شرب، آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، ایجاد پنل خورشیدی و سایر موارد را دنبال کنند.

استکبار جهانی به دنبال شکستن استقامت غزه

رییس سازمان بسیج سازندگی در ادامه به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی اینک به دنبال شکستن استقامت غزه است چرا که آنان از مقاومت، ایستادگی و وحدت مسلمانان ترس و دلهره دارند.

وی عنوان کرد: فلسطینیان در پهنه‌ای کوچک در فقر و محرومیت با الگو از مقاومت ایران اسلامی سال‌های سال در برابر جنایت های اسرائیل ایستادگی کرده اند.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: ایران اسلامی نیز در هشت سال جنگ تحمیلی با ایستادگی توانست دشمنان را عقب بکشاند و خون شهدا باعث بالندگی انقلاب شد که بعد از جنگ نیز با وجود توطئه های مختلف، هجمه ها باز هم ایستادگی بود که عزت و سربلندی را برای ایران ارمغان آورد.

برنامه ریزی برای مقابله با هجمه های فرهنگی

وی در بخش دیگری از سخنانش به جنگ فرهنگی دشمن نیز اشاره ای کرد و افزود: دشمنان در جنگ رسانه ای که به راه انداخته اند جوانان را نشانه گرفته اند و به هر بهانه ای موضوع خاصی را در جامعه مطرح می کنند تا به اهداف خود برسند.

رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: اینک باید در برابر هجمه های فرهنگ برنامه ریزی درستی داشته باشیم چرا که دشمنان با امکانات و تجهیزات در بستر فضای مجازی و رسانه هایی که در اختیار دارند ارزش ها را نشانه گرفته اند.

وی بر محرومیت زدایی تاکید کرد و افزود: با کار جهادی مسایل و مشکلاتی از جمله مسکن، فقر، مشکل نبود راه و سایر موارد برطرف خواهد شد.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: حل مسایل و مشکلات مناطق محروم و روستایی را به جوانان سپرده ایم که با کار جهادی برای حل مشکلات جامعه تلاش های مضاعفی دارند و هر موقع به آنان نیازمند بوده پای کار آمده اند.

اجلاسیه مجمع جهادگران خراسان شمالی امروز با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از بسیجیان در بسیج بجنورد برگزار شد.