تهران - ایرنا - شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی از دانش‌آموزان و تشکل‌ها دعوت کرد در راهپیمایی ۱۳ آبان و محکومیت جنایت‌های آمریکا و اسرائیل شرکت کنند.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، متن این فراخوان به این شرح است:شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی؛ ضمن ادای احترام و نثار سلام و صلوات به روح پرفتوح شهدای طریق القدس و اعلام حمایت از ملت قهرمان فلسطین بالاخص گروه‌های مقاومت اسلامی از تشکل های دانش آموزی و دانش آموزان عزیز و فهیم دعوت می‌کند تا با حضور پرشور خود در این راهپیمایی عظیم، بار دیگر ضمن اعلام حمایت از آرمان بزرگ آزادی مسجد الاقصی و قدس، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زنند.

درباره موعد این راهپیمایی در این دعوتنامه آمده است: آیین راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار صبح روز شنبه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایتکار، از ملت ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور حماسی و شکوهمند در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران و سراسر کشور، حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کنند.

این مراسم در تهران از ساعت ۹:۰۰ صبح از میدان فلسطین آغاز و با تجمع در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ادامه می‌یابد. اجرای سرودهای ضد استکباری، مداحی حماسی میثم مطیعی و ابوذر روحی و سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های مراسم یوم الله ۱۳ آبان خواهد بود.

۱۳ آبان برای ملت ایران مظهر درس های بزرگی همچون استکبار ستیزی و نپذیرفتن حرف زور است و پیوند مبارکی با انقلاب شکوهمند اسلامی دارد.

این روز یادآور حوادث تاریخی سرنوشت سازی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸، کشتار دانشجویان انقلابی در سال ۱۳۵۷ به دست نیروهای ستمشاهی و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ است.