کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان از افزایش ۳۵ درصدی همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور با چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کریم اکبری روز پنجشنبه در نشست خبری گفت: در سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت، ۱۷ دستگاه اجرایی در سطح کشور همکاری داشتند که این رقم در جشنواره چهارم به ۲۳ دستگاه افزایش یافته که این مهم بیانگر اتحاد، همکاری، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌هاست.
وی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان فنی و حرفه‌ای و بسیج جامعه زنان کشور به عنوان برخی دستگاه ها نام برد که در سال‌جاری با برگزاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت همکاری دارند.
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت با اشاره به ثبت ‌نام یک هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی در چهارمین دوره این جشنواره، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره تا پانزدهم آبان امسال تمدید شده است.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه جشنواره فردخت بر مبنای تعالیم اسلامی و هنر ایرانی بنیان‌گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد، این جشنواره با ایجاد گفتمان‌ فکری و فرهنگ‌سازی مناسب در راستای تولید پوشاک اسلامی برای جامعه سالم و پوشش اسلامی، گام‌های بیشتر و بهتری بردارد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت نیز در این نشست گفت: این جشنواره در سه بخش آزاد، رقابت ویژندها و دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.
محمدرضا نجفی افزود: این جشنواره با موضوع‌های پژوهش، تاریخ و فرهنگ، اقتصاد، هویت و تمدن‌سازی و بهداشت و سلامت برگزار می‌شود.
وی به تشریح فعالیت سه دوره این جشنواره پرداخت و یادآور شد: نخستین دوره سال ۱۳۹۹ با موضوع مانتو اجتماع با همکاری سه دانشگاه و نهاد برگزار شد که۴۰ اثر به دبیرخانه ارسال و ۶ رتبه برتر انتخاب و معرفی شدند.
دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت گفت: دومین دوره جشنواره با همکاری۱۲ دانشگاه و نهاد با سه موضوع‌های مانتو اجتماع، کالکشن خانواده و طراحی و دوخت سال ۱۴۰۰برگزار شد که ۱۸۰ اثر به دبیرخانه ارسال که از بین آنها یک رتبه برتر و ۱۵ رتبه منتخب و شایسته تقدیر و انتخاب شدند.
به گفته وی، سومین دوره نیز سال۱۴۰۱ با همکاری ۱۶ دانشگاه و نهاد برگزار شد و ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که منتخبان در سه بخش مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده، فرم مدارس و پژوهش ۲۶ نفر انتخاب شدند.
چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت با شرکت طراحان، هنرمندان و خیاطان از ۳۱ استان کشور، اسفند امسال در کاشان برگزار می‌شود.

"فردخت" نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.