زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی کنونی دوباره از فردا جمعه تا هفته آینده در استان از سرگرفته می‌شود.

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه به شکل بارش باران برخی ساعات رگبار و آذرخش، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی و غرب استان بویژه در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون هیرمند، نیمروز، زاهدان، تفتان، خاش و سه شنبه و چهارشنبه در سطح استان همراه خواهد بود.

وی توصیه کرد: افراد از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارش هفته اخیر با ۵۳ میلی‌متر مربوط به هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند ثبت شد.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها انتظار سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال شده و بارندگی در برخی از نقاط این استان پهناور که همواره با معضل خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند علاوه بر سیراب‌کردن زمین‌های تشنه، زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را هم مهیا کرد.

بارش بارانی که فضای شهرها را طراوتی بهاری بخشیده و با طغیان رودخانه‌های محلی، فصلی تازه برای زندگی فراهم کرده روزنه‌ای از امید در بین مردم منطقه بویژه کشاورزان به وجود آورده است.

بارش باران الهی در حالی زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را فراهم کرده که در برخی از نقاط مانند شهرستان نیکشهر منجر به اختلال در تردد شهروندان شده است.