کاشان - ایرنا - شعبه ویژه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف روز پنجشنبه در آیینی با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان و رییس دادگستری و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعدادی از صاحبان اصناف کاشان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا،رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگاران گفت:شعبه ویژه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف با هدف حل و فصل مشکلات قانونی آنها از امروز «۱۱ آبان» در این شهرستان آغاز به کار کرد.

حمید بهرامیان افزود: شهرستان کاشان ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب ۴۶ اتحادیه و ناحیه صنعتی این منطقه حدود ۲ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرستان های کاشان،نطنز و آران و بیدگل دارد که مسلما این تعداد واحد صنفی و صنعتی ، مشکلات و چالش‌هایی هم دارد که لازم بود یک مرجع قانونی و تخصصی برای حل و فصل مشکلات با رویکرد مصالحه تشکیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت شعبه حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات و تخلفات واحدهای صنفی و صنعتی افزود: ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که مشکلات و موضوعات این قشر با نگاه تخصصی و با رویکرد اصلاح ذات‌البین و در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود.

وی اظهار کرد:گرچه توجه به صلح و سازش در تمام پرونده‌های قضایی، مورد توجه است، اما در شعبه حل اختلاف به آن توجه ویژه شده و حتی می‌توان گفت فلسفه وجودی این شورا بر اساس صلح است.

رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان بیان کرد: شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان شامل سه عضو است که ابلاغشان توسط رییس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه صادر می شود.

بهرامیان گفت:نظر اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان به عنوان سازش نامه به یکی از شعب شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و تبدیل به گزارس اصلاحی شده و پس از تایید آن توسط قاضی شورای حل اختلاف به مثابه حکم قاطع قضائی بوده و دارای ضمانت اجرایی است.

در پایان این جلسه مصطفی اصفهانیان به عنوان رییس ، حسین ناصری،رضا لاجوردی و رضا نوابی بع عنوان اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان احکام خود را از رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان دریافت کردند.

نزدیک به یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی کوچک و بزرگ در سه شهرک، چهار ناحیه و ۶ لکه صنعتی شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.