تهران- ایرنا- برگزارکننده رویداد روبیک در حمایت از مردم غزه با اشاره به دومین تصویری که این مجموعه با استفاده از ۶ هزار قطعه روبیک ساخته است، گفت: تلاش کردیم با اجرای رویدادهای فرهنگی جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی و مردم غزه را به تصویر بکشیم.

فاطمه تیمورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره اقداماتی که کانون روبیک آرمان برای حمایت فرهنگی از مردم غزه انجام می‌دهد، گفت: برای حمایت از کودکان و زنان مظلوم غزه، از دوم آبان اینجا هستیم. دوم آبان یک تصویر متشکل از ۶ هزار قطعه روبیک توسط کودکان و نوجوانان کانون روبیک آرمان تشکیل شد که در آن تصویر پدر فلسطینی که فرزند شهید خود را در آغوش کشیده بود، نمایش داده شد. تهیه این تصویر از ساعت ۹ تا ۲۲ به درازا کشید. از آن زمان تا به امروز در پیاده راه اطراف سردر اصلی دانشگاه تهران برنامه‌های هنری و فرهنگی توسط کانون‌های مساجد، گروه‌های مردمی، خانواده‌ها و دانشجویان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی کانون روبیک آرمان با اشاره به دومین رویدادی که این گروه اجرا کردند، ادامه داد: امروز پنجشنبه دومین رویداد را با ۶ هزار قطعه روبیک اجرا کردیم، اما این بار جمع‌آوری تصویر حدود چهار ساعت زمان لازم داشت و این تصویر مادر فلسطینی بود که کودک در کفن پیچیده خود را در آغوش گرفته بود. این تصویر هم متشکل از ۶ هزار قطعه روبیک روی ۱۱ پالت چیدمان شده بود. طرح ابتدایی این تصویر توسط دبیر کانون طراحی شد و اجرای آن به صورت داوطلبانه و مردمی بود.

او ادامه داد: بعد از اجرای نخستین رویداد هر روز از ساعت ۹ تا پاسی از شب اجراهایی مانند تئاتر خیابانی، گروه سرود گریم کودک، رنگ‌آمیزی و دوخت پرچم برگزار شد. همچنین برنامه‌هایی بر اساس ظرفیت‌هایی که مساجد و کانون‌ها داشتند، اجرا کردیم تا اندکی از حمایت خود را از زنان و مردم فلسطین نشان دهیم و این جنگ نابرابر را به تصویر بکشیم و عکس‌العملی در برابر حمله نظامی رژیم صهیونیستی به پایگاه پناهجویان ارائه دهیم. در همینجا مردم و شهروندان به ما کمک و برای همکاری در رویدادهای بعدی اعلام آمادگی کردند.

به گفته تیمورپور قرار است در ساعات بعدی مادران و گروه‌های جهادی غذا تهیه کنند و در حرکتی نمادین برای نمایش واژگونی رژیم صهیونیستی، قابلمه خود را برگردانند.

مدیر روابط عمومی کانون روبیک آرمان با اشاره به اینکه می‌خواستند برنامه‌های بیشتری اجرا کنند، گفت: می‌خواستیم تا ۱۳ آبان برنامه‌های خود را ادامه بدهیم، اما شرایط جوی تغییر کرد و این اجازه را به ما نداد، اما فکر می‌کنم این رویداد ادامه داشته باشد. البته امیدواریم هرچه زودتر این جنگ تمام شود و روزی برسد که بتوانیم فتح بیت‌المقدس را جشن بگیریم.