گرگان - ایرنا - نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروهای دفاع مقدس حماس توانستند به منطقه اولیه‌ای که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در آن منطقه اعلان دولت کرده بودند وارد شده و ضربه محکمی به اسرائیلی‌ها وارد آورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی شامگاه پنجشنبه در همایش مجازی غزه مظلوم مقتدر اظهار کرد: حماس تصمیم و مسئولیت کلی عملیات گسترده‌ «طوفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را داشته و حتی جهاد اسلامی بعد این عملیات به این نبرد ملحق شده است.

وی افزود: این عملیات بر روابط برخی اعراب منطقه تاثیر گذاشته و از تحکیم روابط آنها با اسرائیل جلوگیری به عمل آورده که دفاع امروز مردم فلسطین آنها را مجبور به عقب نشینی کرده است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: رژیم صهیونیستی چنانچه احساس آرامش، استقلال و اطمینان داشته باشد آن زمان خطر و ضررهای بسیار زیادی خواهد داشت؛ از طریق دفاع مقدس عملیات طوفان الاقصی یا به هر شکل دیگری نباید صهیونیست ها بر مردم فلسطین مسلط شوند چرا که مثل غده سرطانی نفوذ پیدا می‌کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان هم در این همایش گفت: رژیم غاصب، کودک‌کش، جعلی و موقت اسرائیل به طور قطع رفتنی است و حمله حماس به اسرائیل این مهم را نشان داد.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم افزود: حمله صهیونیست ها به بیمارستان ها منجر به شهادت خردسالان، کودکان و زنان شد که قلب همه جهانیان را به آتش کشید و مسیر را برای همه روشن کرد.

وی اظهارداشت: پیروزی ارزشمند حماس در عملیات الاقصی و شکستی که بر این رژیم تحمیل شد نشان داد که اسرائیل موقت است.

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: حدود ۱۰ سال داعش را بر منطقه تحمیل کردند تا ذهن مردم را از غده سرطانی اسرائیل به سمت داعشی‌ها منحرف کنند و جان و مال مسلمانان را در فلسطین به تاراج ببرند ولی با عملیات طوفان الاقصی مجدد غزه و فلسطین در ذهن همه جوانان ظهور کرد و به عنوان آرمان پیروزی در نظر گرفته شد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت: کریدور ریلی امنیتی که اسرائیل ایجاد کرده بود با حمله حماس از بین رفت و باید حواس همه به این پیروزی باشد.

حجت الاسلام دیلم افزود: به خاطر شدت سنگینی حمله عملیات طوفان الاقصی اسرائیل سعی کرد ذهن جهانیان را با قدرت پوشالی رسانه‌ای خود منحرف کند و دست به جنایات گسترده و حمله به بیمارستان ها و اردوگاه‌ها زد که کودکان بسیاری را به شهادت رساند.

وی اظهار داشت: بزرگان جهان اسلام و آزادی‌خواهان امروز باید به اولویت اول فلسطین و مسجدالاقصی بپردازند و اصل و فرع را اشتباه نگیرند تا غده سرطانی صهیونیست ریشه‌کن شود.

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: در این روزها شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مجدد مباحث شیعه و سنی را مطرح کرده اند تا باعث تفرقه شود ولی با توجه به قرآن کریم، امت اسلامی باید جبهه واحد باشد و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت:در مقابل چشمان همه، فرزندان اسلام به شهادت رسیدنده و شرم بر هرکس که سکوت کند؛ این لکه ننگی در تاریخ زندگی همراهان با صهیونیست ها خواهد بود.

حجت الاسلام دیلم افزود: در کف خیابان، در فضای مجازی، در سخنرانی ها جهان اسلام و بشریت باید پویا باشیم، به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بپردازیم و تا پیروزی نهایی که خداوند وعده داده همه در کنار هم ایستادگی کنیم.