همدان- ایرنا- سرمربی تیم ملی سنگنوردی سرعت کشور گفت: راه‌اندازی پایگاه قهرمانی مطالبه دیرینه و آرزوی بر دل مانده ملی پوشان سنگنوردی کشور که از سالها پیش قرار است تکمیل و تجهیز شود.

حمیدرضا توزنده جانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست دارم که با تزریق بودجه مورد نیاز به فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نسبت به تکمیل این پروژه نیمه تمام، آرزوی دیرینه سنگنوردان را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: نبود پایگاه قهرمانی سنگنوردی باعث شده تا تمرینات ملی پوشان به صورت متمرکز شکل نگیرد و هر بار در یکی از استان‌ها تمرین کنیم که البته به لحاظ استاندارد با مشکل مواجه‌ هستیم.

توزنده جانی بیان کرد: نبود دیواره استاندارد در کشور به طور قطع بر عملکرد رشته سنگنوردی تاثیر منفی می‌گذارد و اینکه بخواهیم اردوهای تیم ملی را منظم و براساس رقابت با حریفان قدرتمند خارجی برپا کنیم، باید استانداردها رعایت شود.

وی، خرید دستگاه زمان سنج سرعت استاندارد را یکی از امتیازهای مهم در رسیدن به نشان طلای بازی‌های آسیایی هانگژو چین دانست و گفت: این دستگاه کمک کرد تا رضا علیپور طی یک ماه رکوردی جدید را در اردوی تیم ملی ثبت کند و به دنبال آن قهرمان بازی‌های آسیایی شود.

سرمربی تیم ملی سنگنوردی سرعت کشورمان ادامه داد: اگر دیواره استاندارد لازم را از یکسال قبل داشتیم چه بسا به جای تک مدال طلا، می‌توانستیم چند نشان رنگارنگ را در میادین بین المللی همچون بازی‌های آسیایی کسب کنیم.

وی افزود: انتظار داریم با حمایت‌های مالی شاهد بهره برداری از پایگاه قهرمانی تیم‌های ملی سنگنوردی باشیم و سنگنوردان از این دغدغه بزرگ خلاص شوند.

توزنده جانی حضور قدرتمند در مسابقات سنگنوردی سرعت قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اندونزی را یکی از مهمترین برنامه‌های تیم ملی دانست و گفت: این رقابت‌ها در هفته جاری به میزبانی کشور اندونزی برگزار می‌شود و حریفان سرسختی داریم.

وی از کشورهای شرق آسیا به عنوان رقیبان اصلی ملی پوشان کشورمان نام برد و اظهار کرد: بهترین‌های سنگنوردی جهان در قاره آسیا هستند و کشورهای اندونزی و چین را حریفان اصلی می‌دانیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک در مسابقات اندونزی است که به نفر اول تعلق می‌گیرد و سپس در مرحله بعدی به دنبال مدال در المپیک هستیم.

سرمربی تیم ملی سنگنوردی سرعت کشورمان سطح مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی را بی‌نظیر دانست و گفت: مسیر سختی در پیش داریم و انتظار ما حمایت همه جانبه است.