سنندج - ایرنا - معاون تولید، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد که بخش خصوصی بازوان توانمند اجرایی دولت هستند و حقوق آنان در سند جامعی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، سید مهدی نیازی در جریان دومین سفر استانی رییس جمهور و هیات همراه به استان کردستان در دیدار با جمعی از پیمانکاران و مشاوران طرح‌های عمرانی اظهار کرد: گاهی برنامه‌هایی که نوشته می‌شود و سیاست های تدوینی بر اصولی نیست که توسط دولت اجرا شود از این رو ارتقای جایگاه بخش خصوصی و حفظ آن کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نگاه جدیدی به حضور بخش خصوصی ایجاد و در رویکرد جدید به دنبال تغییر هستیم، اضافه کرد: در سند جامع پیشرفت، حفظ حقوق پیمانکاری و نظام پیمانکاری را باید مدنظر قرار دهیم.

در گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اشاره دقیقی به عنوان این طرح جامع و مولفه‌های آن نشده است.

معاون تولید، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح شرایط عمومی پیمان ها انجام شده است گفت: تا قبل از این تغییرات فقط پیمانکاران رتبه بندی می شدند ولی هم اکنون با تغییر نگرش جدید سازمان، کارفرمایان نیز رتبه بندی می شوند.

نیازی ادامه داد: همه مشکلات از جمله بیمه مربوط به بخش خصوصی و پیمانکاری را می توان با مصوبه مجلس رفع کرد؛ یکی دیگر از کارهای مناسبی که در بحث کارشناسی صورت گرفت بحث قیمت مناسب است که در بخش های همچون راه آهن مدنظر قرار گرفت اما باید این تغییرات و پیش بینی ها به گونه ای باشد که ساختار کلی نظام مناقصه را تهدید نکند.

به گزارش ایرنا، معاون تولید، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته نیز در نشست کارکنان زیرمجموعه سازمان در کردستان بر لزوم دستیابی به توسعه پایدار با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله شبکه حمل و نقل استان کردستان تاکید کرده بود.

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان و جمعی از اعضای هیات دولت و مدیران ارشد دستگاههای اجرایی در جریان دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته /پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به کردستان است.

رییس جمهور ۱۷ تیرماه سال گذشته نیز دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد؛ رئیسی همچنین پاییز سال گذشته در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود.