سنندج - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی که همراه رئیس جمهور در دومین دور سفر استانی آیت الله رئیسی به کردستان رفته است، امروز (جمعه) از پروژه نیمه‌تمام پایانه صادرات محصول‌های کشاورزی شهرستان مرزی مریوان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت در دومین روز سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان با حضور در مریوان از پایانه صادراتی محصول‌های کشاورزی این شهرستان دیدن کرد که در زمینی به گستره بیش از یک هکتار و اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال توسط اتحادیه تعاونی روستایی کردستان در دست اجرا است.

این پایانه دارای بخش‌های گوناگون از جمله سردخانه، سورتینگ، بسته‌بندی و بهره‌مند از زیرساخت‌های رفاهی است.

قرار است این پایانه صادراتی تولیدهای زراعی و باغی تجار ایرانی را به عراق صادر کند و از آنجا که بخش‌های بسته‌بندی و سورتینگ در آن پیش بینی شده است می‌تواند از طریق فراوری محصول به ارزش افزوده و افزایش سرانه درآمدی مرزنشینان کردستان کمک کند.

شهرستان مریوان با برخورداری از مرز رسمی و بین‌المللی باشماق با عراق و اقلیم کردستان این کشور مراوده و تبادل تجاری و تردد مسافر دارد.

به گزارش ایرنا همچنین با حضور وزیر جهادکشاورزی پروژه مهم انتقال آب سد گاران  در گستره ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از دیم‌زارهای پایین دست در شهرستان مریوان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمهور کشورمان و شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در شهرهای سنندج و بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به کردستان است.

سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال گذشته دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد و پاییز پارسال نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.