رشت - ایرنا - معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان گفت: مهمترین اولویت ما توسعه و ترویج ورزش همگانی در جامعه است و در این راستا فقط طی ۲ سال اخیر یک هزار ۶۴۵ میز تنیس روی میز و فوتبال دستی به پایگاه‌های بسیج استان اهدا شده است.

علی‌اصغر زاداکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تجهیز پایگاه‌های بسیج تلاش می کنیم تا ورزش همگانی را در جامعه ترویج دهیم و استقبال مناسبی نیز از سوی اقشار مختلف مردم در استفاده از امکانات ورزشی موجود در پایگاه‌های بسیج داریم.

وی افزود: در راستای تجهیز پایگاه‌های بسیج استان به وسایل ورزشی نیز طی ۲ سال اخیر یک هزار و ۶۴۵ میز تنیس روی میز و فوتبالدستی به این پایگاه‌ها اهداء شد که از این تعداد ۶۴۴ میز تنیس روی میز و ۸۲۱ فوتبال‌دستی است که عموم مردم می توانند از این امکانات بهره ببرند.

وی افزود: همچنین مرحله چهارم اهدای لوازم ورزشی به پایگاه‌های بسیج گیلان نیز انجام شد که در این مرحله ۲۳ میلیارد ریال انواع وسایل ورزشی در اختیار این پایگاه‌ها در شهرهای مختلف گیلان قرار گرفت.

وی ادامه: در این مرحله ۵۲۱ قلم وسایل ورزشی شامل؛ ۲۸۱ فوتبال دستی و ۲۴۰ میز تنیس برای توسعه و گسترش ورزش به پایگاه‌های بسیج گیلان اهدا شد.

وی اضافه کرد: همچنین مرحله پنجم تجهیز و ارسال لوازم ورزشی به پایگاه‌های بسیج استان نیز تا پایان امسال انجام می شود که در این طرح به ۹۰۰ پایگاه؛ لوازم ورزشی مورد نیاز اهدا خواهد شد.

زاداکبری به توسعه ورزش در پایگاه‌های بسیج گیلان نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه هم اینک لوازم و وسایل ورزشی مناسبی در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته تا در همه آنها ورزش فعال باشد و قشر بیشتری از جامعه بتواند از امکانات ورزشی بهره مند شود.

شرکت نخستین تیم وزنه‌برداری گیلان در لیگ برتر کشور

معاون تربیت بدنی سپاه قدس گیلان به توجه این نهاد به توسعه ورزش قهرمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم‌های مختلف و حضور آنان در لیگ‌های کشوری و استانی برای گسترش ورزش قهرمانی هم تلاش می کنیم.

وی افزود: در این راستا نیز برای نخستین بار در تاریخ ورزش گیلان، تیم وزنه برداری مقاومت این استان در لیگ برتر جوانان کشور حضور یافت که تعدادی از وزنه برداران در این رقابتها درخشش خوبی داشتند و مدال گرفتند.

زاداکبری ادامه داد: همچنین تیم‌های بسکتبال، فوتبال و کشتی مقاومت گیلان نیز در لیگ های مختلف کشور حضور دارند و قرار است آذرماه هم تیم هندبال را تشکیل دهند تا در رقابتها کشوری حضور یابد تا بیش از پیش ورزش قهرمانی را در رشته های مختلف گسترش دهیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که تیم‌های مقاومت گیلان در رشته های ورزشی مختلف در مسابقات استانی نیز حضور می یابند که این امر سبب می شود تا افراد بیشتری در ورزش حضور یافته و به صورت حرفه ای در این رشته ها فعالیت کنند.

معاون تربیت‌بدنی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ هیات بسیج در گیلان در رشته‌های مختلف ورزشی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این هیاتها هیچگونه تقابلی با هیاتهای ورزشی استان ندارند و با همکاری و هماهنگی با این هیاتها برای پیشرفت رشته های ورزشی در گیلان فعالیت می کنند.