تهران- ایرنا- حزب حاکم کارگران برزیل از مقام‌های رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه اجازه ندادند ۳۴ برزیلی غزه را ترک کنند، انتقاد کرد و گفت: (رژیم) اسرائیل درباره اینکه چه کسانی باید اجازه خروج از نوار غزه را داشته یا نداشته باشند، سیاسی تصمیم گرفته و نیات پنهان خود را دنبال می‌کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از رویترز، با وجود تلاش‌های دیپلماتیکی که برازیلیا طی سه روز گذشته و از زمان باز شدن گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر برای گنجاندن نام شهروندان خود در لیست مورد تائید رژیم صهیونیستی برای خروج اتباع کشورهای ثالث از غزه انجام داده است اما همچنان هیچ یک از شهروندان این کشور موفق به گذر از این گذرگاه و خروج از نوار غزه نشده‌اند.

گلیسی هافمن رئیس حزب کارگران در پستی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: برای سومین روز متوالی (رژیم) اسرائیل با خروج شهروندان برزیلی که جان آنها همچون سایر غیرنظامیانی که در نوار غزه بسر می‌برند، در معرض تهدید و کشتار غیرنظامیان قرار دارد، مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه این رویکرد مقام‌های رژیم صهیونیستی مصداق بارز تبعیض است، خاطرنشان کرد: آنها هیچ توضیحی درباره دلیل مخالفت با خروج اتباع برزیلی طی سه روز گذشته ارائه نکرده‌اند.

رئیس حزب کارگران افزود: این در حالی است که برزیل در زمان ریاست شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر تلاش کرد تا راه حلی برای این مناقشه از طریق مذاکره بیابد.

هافمن تاکید کرد: متاسفانه (رژیم) اسرائیل با این نحوه انتخاب گزینشی برای خروج اتباع کشورهای ثالث، به طور آشکار پرده از این حقیقت برمی‌دارد که یک سلسله مراتب سیاسی برای رهایی غیرنظامیان گرفتار در نوار غزه ایجاد کرده است و خروج اتباع برخی کشورها را بر برخی دیگر ترجیح می‌دهد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که غیرنظامیان برزیلی در منطقه‌ای که تحت خطر کشتار غیر نظامیان قرار دارد، هر لحظه در معرض تهدید باقی بمانند.

به نوشته رویترز، صدها دارنده گذرنامه خارجی و فلسطینی‌هایی که به‌شدت زخمی شده‌اند، از روز چهارشنبه در توافقی که با میانجی‌گری قطر و بین مصر، اسرائیل و حماس و با هماهنگی ایالات متحده آمریکا انجام شده است، از طریق گذرگاه رفح از نوار غزه به مصر تخلیه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.