قشم - ایرنا - مردم مرزدار و غیور شهرستان قشم امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبر انقلاب، نفرت و انزجار خود را از سیاست های استکبار جهانی و رژیم کودک کشی صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان مرزی قشم با حضور امروز خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، ‌ اعلام کردند پشتیبان سیاست های ظلم ستیزانه بین المللی و خارجی جمهوری اسلامی هستند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در قشم ساعت ۹ صبح شنبه با حضور مسوولان، مردم، ‌دانشجویان و دانش آموزان و اصناف از مقابل امامزاده سید مظفر (ع) این شهر آغاز شد و راهپیمایان با عبور از بلوار شهید رجایی و میدان شهید "مجتبی امیری دوماری" از شهدای امنیت مردمی این شهرستان مرزی، در مصلی امام علی (ع) قشم تجمع کردند.

راهپیمایان با حمل پلاکارد و پارچه نوشته و سر دادن شعار های انقلابی و حماسی، سیاست های مداخله گرایانه آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی در ارتباط با ملت ایران، مردم بی دفاع و بی پناه فلسطین و غزه را محکوم کردند.

ملت فهیم و همیشه در صحنه کرمان همچنین با سر دادن شعارهایی چون "وحدت ملّت اقتدار ملّیست - مرگ بر آمریکا شعار ملّیست"، "امروز روز ملت ایران است - روز مبارزه با استکبار است"، "مثلث شوم و پلید ابلیس - آمریکا و اسرائیل و انگلیس"، "نماد شیطان لعین آمریکاست - محور هر جنایتی آمریکاست"، "نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ - مرگ بر آمریکای مردم فریب"، "یا ایهاالمسلون - غزه شده غرق خون"، "باغزه، همدردیم - آماده نبردیم"، "ماییم و جنگ با دیو - از غره تا تل آویو"، "پیرو خط رهبریم - دشمن هر ستمگریم"، "نژاد پرست اسرائیل - وحشی و پست اسرائیل"، "اسرائیل نامشروع - اسرائیل کودک کش" و "شعار ملت دین - فلسطین فلسطین" نهایت خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم آپارتاید صهیونیستی به نمایش گذاردند.

شرکت کنندگان که حضور جوانان و نوجوانان دانش آموز در بین آنها بسیار پررنگ بود، یک صدا فریاد زدند که تا خون در رگ دارند از انقلاب خود که ثمره خون هزاران لاله گلگون کفن است دفاع خواهند کرد و هر مانعی را از سر راه این انقلاب بر خواهند داشت.

آنان یکصدا می گفتند: "امروز روز سیزده آبان است - روز تصرف دژ شیطان است"، "امروز روز نصر جندالله است - یادآور هجرت روح الله است" و "این سخن جاوید روح خداست - ام الفساد قرن ما آمریکاست".

مردم جزیره قشم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان این جزیره، با صراحت ضمن محکوم کردن خوی جهانی صهیونیسم بین‌الملل در جنایات غزه اعلام کردند تنها راه پیروزی، مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار است که جمهوری اسلامی ایران مبدع این حرکت بوده و این قرارگاه حسین بن علی (ع) جایی است که اراده بلند محو اسرائیل و محو نظام و تمدن شیطانی را خلق و آبیاری کرده است، همان شجره طیبه‌ای که میوه‌هایش جبهه‌های مقاومت، حزب الله، انصار الله، حشد الشعبی، گردان‌های امام علی(ع) عراق و نظایر آن است.

در این مراسم قشرهای مختلف مردم سرزمین آب و آفتاب علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان، پیر و جوان، مرد و زن حضور پیدا کردند تا یک بار دیگر افول استکبار جهانی را با حضور موثر خود به نمایش بگذارند.

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است.

یوم الله ۱۳ آبان یادآور تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ به دلیل اعتراض و افشاگری شجاعانه ایشان علیه پذیرش کاپیتوالسیون، کشتار وحشیانه دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا (انقلاب دوم) در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) است.

سیزدهم آبان نماد مقاومت جانانە ملت انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت آمریکای جنایتکار و تبلور خشم الهی، انقلابی و حماسی ملت حسینی و عاشورایی ایران علیه استکبار جهانی است.

وقایع ۱۳ آبان مبدا تاریخ استکبار ستیزی مردمی آگاه و هوشیاری است که در مقابل انواع توطئه های دشمن از جمله جنگ نظامی، سیاسی و جنگ همه جانبه اقتصادی و تحریم ها ایستادگی کرده اند؛ مردمی که با دادن هزینه های سنگین زیر سایه حاکمیت ولایت فقیه به استحکام ساخت درونی نظام پرداختند و عزتمندانه ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام و ایران، آفاق انقلاب اسلامی را در داخل و خارج گسترش دادند.

سیزدهم آبان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان جشن بزرگ، نمایش ایستادگی و استکبار ستیزی ملت ایران ثبت شد، این روز در حافظه تاریخی ملت انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، نقطه عطفی برای سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب است.

۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در برگیرنده سه واقعه تاریخی شامل تبعید امام خمینی (ره) توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۴۲ به جرم دفاع از استقلال کشور و عزت ایرانیان در مخالفت با لایحه استعماری کاپیتولاسیون، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان آگاه و انقلابی در مقابل دانشگاه تهران توسط رژیم منفور ستمشاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۱۳۵۸ است که در هر سه رویداد هوشیاری، بصیرت، مبارزه با استعمار و استکبار مشهود است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.