دماوند - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: محیط بانان این اداره طی ۲ عملیات جداگانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر متخلف محیط زیست را دستگیر و ۲ قبضه سلاح غیرمجاز از آنان کشف کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: محیط بانان دماوندی در این عملیات ها ۲ گروه متخلف را در جریان گشت و پایش های محیط زیستی رهگیری و دستگیر کردند.

وی افزود: محیط بانان ابتدا در ارتفاعات جنوب غربی شهرستان و در محدوده بی بی زبیده متوجه حضور سه نفر شکارچی غیر مجاز می شوند که با تعقیب و مراقبت برای دستگیری آنان وارد عمل شده و از این متخلفان قبل از شروع به شکار یک قبضه سلاح جنگی ام یک غیرمجاز به همراه مهمات مربوطه و سایر ادوات کشف و توقیف می کنند.

این مسئول ادامه داد: در ادامه گشت و پایش مناطق، محیط بانان این اداره در ساعت ۲۳ شب در محدوده روستای رودافشان با یک گروه در حال تخریب محیط زیست مواجه شده که سریعا برای دستگیری آنان اقدام کرده که در این راستا نیز هشت نفر متخلف در تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی دستگیر و یک قبضه سلاح کمری غیر مجاز، یک تیغه خشاب اضافی و مهمات مربوطه، دستگاه فلزیاب و چکش برقی و سایر ادوات حفاری کشف و ضبط می شود.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده های جداگانه تشکیل و مراتب به مراجع قضایی گزارش شد.
وی از مردم خواست گزارشات زیست محیطی را به شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ پیامک کنند.