همدان-ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان به دلیل اثرگذاری اجتماعی بالا باید در زمینه بصیرت افزایی و جهاد تبیین بیان دستاوردهای نظام فعال و پیشتاز باشند.

احمد محمودزاده روز یکشنبه در آیین تکریم مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر آگاه سازی دانش آموزان از رویدادهای ۱۳ آبان،اظهار کرد: انتظار بر این است که در قالب جهاد تبیین دانش آموزان برای نقش پذیری در جامعه آماده شوند.

وی با بیان ایکه معلمان باید جریان سازی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نیز مورد توجه قرار دهند تا دانش آموزان ما با ماهیت این رژیم جعلی و کودک کش بیشتر آشنا شوند، ادامه داد: ما فرهنگیان و دانش آموزان در سراسر کشور وظیفه داریم راه مبارزه با استکبار را ادامه دهیم و با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کنیم و انزجار خود را در فضای عمومی جامعه اعلام کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر شاهد نابودی رژیم کودک کش غاصب باشیم و پیش بینی مقام معظم رهبری در این خصوص هر چه سریعتر تحقق یابد.

وی، مسئولیت پذیری را لازمه تحقق شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مبنی بر " ایران قوی مدارس قوی" برشمرد و افزود: باید توجه داشت که تربیت متوازن دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت های کارآفرین میسر نمی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور و عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است و امروز طراحی آینده کشور در دستان ما و در کلاس درس مهندسی می شود.

محمودزاده گفت: در مکتب انسان ساز اسلام تربیت نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب و کارآمد باید در همه عرصه های آموزش و پرورش و مولفه های پرورشی، دقیق و کارشناسی برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این آیین اظهار کرد: حضور اجتماعی و پرمعنا و پیام دار مردم همدان در دفاع از مردم غزه و امت اسلام گرفتار در فتنه بزرگ استکبار جای قدردانی دارد و به ویژه قشر فرهنگی و دانش آموز در دفاع از این مردم مظلوم نمره عالی گرفتند.

حسن رضانیا، برخورداری از الگوی حکمرانی ولایی را در نظان تعلیم و تربیت ضروری دانست و گفت: کار و تصمیم سازی و برنامه ریزی در نظام آموزش و پرورش حساس و پیچیده و راه نجات امروز کشور حرکت در مسیر تحولی با الگوی حکمرانی ولایی است.

وی با اشاره به رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی در دولت سیزدهم؛افزود: برای تحول آفرینی در نظام آموزش و پرورش کشور باید از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران در قالب نظام حکمرانی ولایی استفاده شود.

رشد ۵۴ درصدی مجموعه های ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه مردمی سازی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد،گفت: در راستای افزایش شور و نشاط دانش آموزان مجموعه های ورزشی در دولت سیزدهم از ۱۳۰ مورد به ۲۰۰ مورد افزایش یافت و با کمک های مردمی یک زمین چمن مصنوعی با مبلغ ۹۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

محمود نقوی از افزایش و ارتقای سطح ۱۱ پله ای نهضت سواد آموزی همدان در جهت کاهش بی سوادی خبر داد و افزود: عشایر استان که معلم نداشتند در دولت سیزدهم صاحب معلم شدند.

وی با تاکید بر نگاه حمایتی دولت سیزدهم به آموزش و پرورش گفت: رویکرد دولت قبل خصوصی سازی آموزش و پرورش بوده و انجام رتبه بندی معلمان هشت سال بر زمین ماند، برهمین اساس در سال ۱۴۰۰ فقط سه درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافت اما در سال جاری این رقم به یازده درصد رسیده است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان افزود: سهم استخدام در آموزش و پرورش استان همدان در دولت قبل ۱.۲ بوده که امسال این رقم با حمایت و پشتیبانی های استاندار و امام جمعه همدان به ۲.۲ رسیده است، البته چند سال طول می کشد تا کمبود نیرو در آموزش و پرورش همدان به طور کامل جبران شود.

نقوی اظهار کرد: برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا، پخش اذان در وقت شرعی، انعقاد تفاهم نامه با مساجد، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوسازی مدارس از اقدامات این اداه کل در دولت سیزدهم است.

در پایان این آیین از خدمات رضا زارعی سرپرست سابق اداره کل آموزش و پرورش همدان تجلیل و رسول شیدایی به عنوان مدیرکل این دستگاه معرفی شد.