تهران- ایرنا- شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی با ارایه گزارشی از نحوه امدادرسانی کادر درمان در نوار غزه، سخنان یک پزشک را به جهانیان مخابره کرد که با شرح چگونگی خدمت‌رسانی به بیماران در سایه شوم حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی، تاکید دارد که این رژیم گرچه دسترسی مردم این باریکه را به نیازهای اساسی قطع کرده است، اما نمی‌تواند مهرورزی را از ما بگیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت: حسن زین‌الدین پزشک اهل غزه که پیش از جنگ برای رسیدن به بیمارانش از خودرو شخصی استفاده می‌کرد و حال به دلیل موشک‌باران، وسیله نقلیه خود را از دست داده، توضیح می‌دهد که این وضعیت نتوانسته است مانع امدادرسانی به بیمارانش شود.

این پزشک که اکنون برای سرزدن به بیمارانش در نقاط مختلف غزه از دوچرخه استفاده می‌کند و هر روز مجبور است در نقاط مختلف شهر تا ۹ مایل (۱۴.۴۸ کیلومتر) رکاب بزند، می‌گوید: حجم آوار در برخی جاها به اندازه‌ای است که حتی با دوچرخه هم نمی‌توان عبور کرد و به ناچار دوچرخه را بر شانه‌هایش حمل می‌کند تا به جاده مناسب برسد.

از همین رو، زین‌الدین سرکشی به بیماران مناطق سخت عبور را بسیار چالش‌برانگیز ارزیابی اما تاکید می‌کند که این سختی‌ها نتوانسته است مانع وی برای کمک‌رسانی به بیمارانش شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش توضیح می‌دهد که چگونه در حالیکه موشک‌باران رژیم صهیونیستی بی‌وقفه ادامه دارد، با دوچرخه برای معالجه بیماران به این سو و آن سوی غزه می‌رود.

زین‌الدین تاکید می‌کند که بسیاری از بیماران به دلیل ترس از موشک‌باران، داروهای خود را زیر آوار رها کرده‌اند، بنابراین وی مجبور است که دوباره وضعیت آنها را بررسی و برای بیماران خاص که بیشتر در معرض خطر هستند دارو فراهم کند.

وی کمبود دارو را یکی از چالش‌های حال حاضر این منطقه عنوان و اضافه می‌کند: در حال حاضر در غزه، علاوه بر دارو، دسترسی به وسایل حمل و نقل هم وجود ندارد و بیمارستان‌ها سوخت ندارند.

زین الدین تاکید می‌کند که برای رساندن دارو به بیماران، پزشکان بیشتری می‌توانند کمک کنند، صرف‌نظر از اینکه شرایط رفت و آمد و حمل و نقل چگونه است.

وی با بیان اینکه هیچ پزشکی در غزه نیست که این کارها را انجام ندهد، می افزاید: اسرائیلی‌ها آب و سوخت ما را قطع کرده‌اند، اما نمی‌توانند مانع مهرورزی و پشتیبانی ما از یکدیگر شوند.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۵۰ ساختمان و دارایی‌های این سازمان تحت تاثیر و برخی از آنها به صورت مستقیم هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، آنچه اکنون در غزه رخ می‌دهد، جنگ نابرابر و ناجوانمردانه‌ای است که یک سوی آن تجهیزات و سلاح‌های مرگبار، خشونت و سبعیت و سوی دیگر مردم بی‌دفاع به ویژه زنان و کودکان قرار دارند که هر روز پیش چشم جهانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

این جنگ نابرابر در حالیست که نیروهای مقاومت فلسطین با پشتوانه حقانیت تاریخی، حمایت مردم خود و آزدایخواهان جهان همچنان مستحکم و استوار ایستاده و بر این باور است که وعده خداوند که همانا پیروزی مظلومان است، در موعد مقرر عملی خواهد شد.

تداوم بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان فلسطینی برای سی‌امین روز متوالی ادامه دارد و آمار شهدای غزه به مرز ۱۰ هزار نفر نزدیک می‌شود؛ آماری که بیش از سه هزار ۹۰۰ مورد آن را کودکان تشکیل می‌دهند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به تازگی با ارائه آماری تکان‌دهنده از کشتار کودکان در غزه، اعلام کرد که روزانه حدود ۴۲۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند.