بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال، پنج هزار متر از خطوط شبکه آبرسانی استان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اصلاح و بازسازی شد.

رضا نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از آب شربی که در شبکه‌های آبرسانی وجود دارد به واسطه فرسودگی شبکه و یا حوادث از دسترس خارج می‌شود که در این راستا اصلاح و بازسازی خطوط آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جدای از فرسودگی شبکه ها، کنتورهای خراب، انشعابات فرسوده و غیرمجاز نیز از دیگر عوامل هدر رفت آب است که در این راستا ۶ ماهه نخست امسال، ۷۸۷ فقره انشعاب نیز در خراسان شمالی اصلاح شد.

نعیمی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در خراسان شمالی ۲۳ درصد است، گفت: از این میزان ۱۳ درصد به واسطه فرسودگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و حوادث هدر می رود.

اجرای ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب طی عملکرد دولت در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شد.

وی افزود: از این میزان؛ ۳۰۰ کیلومتر مربوط به شبکه توزیع و خط انتقال جدید آبرسانی و ۲۰۰ کیلونیز مربوط به اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال فرسوده بوده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.