به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورای رقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است که به صورت میانگین هر ۲ ماه سه مرتبه بوده است.
شورای رقابت با صدور مجوز افزایش قیمت به خودروسازان، اکنون خود عاملی برای گرانفروشی شده است. پیش از این اگر خودروسازان به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت میکردند، اکنون با مجوز شورای رقابت و به راحتی اقدام به گران کردن قیمتها میکنند.
شورای رقابت با این تعداد تصویب در خصوص افزایش قیمت، رکورد افزایش قیمت در خودروهای داخلی و وارداتی را شکسته است.
افزایش قیمتهای خودرو در مصوبه شمارههای ۵۵۷، ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳، ۵۷۴، ۵۸۴، ۶۰۲، ۶۰۷، ۶۱۰، ۶۱۱، ۶۱۴ و ۶۱۵ رقم خورده است.
مصوبه ۵۵۷ شورای رقابت در ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اختصاص به تعیین قیمت خودروهای تولیدی (ایرانخودرو ـ سایپا) داشت.
همچنین شورای رقابت در اردیبهشت و خردادماه ۴ بار افزایش قیمت خودروها را تصویب کرد، مصوبه ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳ و ۵۷۴ شورای رقابت در اردیبهشت و خردادماه امسال برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی و تغییرات قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری خودروهای ایران خودرو بود.
شورای رقابت در مصوبه ۵۸۴ و ۶۰۷ در ۱۷ و ۲۱ تیرماه قیمت خودروهای مونتاژی با صورتهای مالی جدید و فاقد قیمت و قیمت ۵ محصول سایپا را افزایش داد.
این شورا در مهرماه امسال سه بار افزایش قیمت خودروها را اعلام کرد، مصوبه ۶۰۷، ۶۱۰ و ۶۱۱ در مهرماه به تعیین قیمت خودروهای مونتاژی، خودروهای وارداتی و هشت محصول ایران خودرو اختصاص داشت.
آبان ماه امسال نیز شورای رقابت ۲ با افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را تصویب کرد.