بجنورد- ایرنا- «رامین احمدزاده» کوراشکار خراسان شمالی در رقابت های جام ستارگان با کسب قهرمانی این بار در آوردگاه جهانی روسیه موجب درخشش ستاره کوراش این خطه شد.

به گزارش ایرنا، کوراش خراسان شمالی همواره پای ثابت کسب افتخارآفرینی در میادین آسیایی، بین المللی و جهانی برای این خطه است به گونه ای که ۱۴ آبان ماه امسال نیز با درخشش کوراشکار جوان بجنوردی در رقابت های جهانی، پرچم کشور این بار در روسیه به اهتزار درآمد.

همین چند وقت پیش بود که کوراشکاران خراسان شمالی با کسب ۲ نشان ارزشمند طلا و نقره در بازی های آسیایی نشان دادند که در این رشته ورزشی توانمندی ویژه ای دارند و عنوان پایتخت کوراش شایسته این استان پهلوان خیز است.

رقابت های جام ستارگان با دعوت فدراسیون جهانی کوراش در چهار وزن به میزبانی روسیه برگزار شد که بار دیگر پایان خوشی برای کوراشکار این خطه داشت.

کوراشکار جوان بجنوردی در وزن ۸۱ به دور از هر حاشیه ای بر روی تشک حاضر شد و پرونده این دوره از رقابت ها را با کسب نشان ارزشمند طلا بست.

کسب چهار نشان رنگارنگ

دبیرکل انجمن کوراش کشور می گوید: در این رقابت های جهانی "رامین احمدزاده" در وزن ۸۱ کیلوگرم نشان طلا و "فرزین شاهباز" در وزن اوپن نشان برنز کسب کردند.

کوروش خسرویار می افزاید: در بخش بانوان نیز "فاطمه برمکی" در وزن ۸۷ کیلوگرم و "طاهره آذرپیوند" در وزن ۶۳ کیلوگرم به نشان نقره دست یافتند.

وی یادآور می شود: تیم های ازبکستان، ایران و روسیه در بخش تیمی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

"رامین احمدزاده" را بهتر بشناسیم

رامین احمد زاده جودوکار خراسان شمالی در نخستین آوردگاه بین المللی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، به عنوان نایب قهرمانی رسید و صاحب نشان نقره شد.

این کوراشکار جویای نام در وزن ۶۶ کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از هند قرار گرفت و توانست او را با شکست بدرقه کند.

وی در دور اول مغولستان را مغلوب نمایش زیبای خود روی تاتامی کرد و سپس مقابل قرقیزستان به برتری دست یافت و جواز حضور در نیمه نهایی را گرفت.

احمدزاده در دیدار نهایی مقابل "تیناربای" از قزاقستان قرار گرفت اما نتوانست در برابر این حریف پیروز شود و به نشان نقره بسنده کرد.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.