اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: عناصر هویتی از جمله ایمان، ایثار و وطن پرستی موجب شده تا جامعه به ظاهر از بین رفته غزه همچنان استوار بماند و بدون شک با همین عناصر قدرتمند بر رژیم اشغالگر اسرائیل غلبه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی، افزود: ملت مظلوم فلسطین به ظاهر همه چیز خود را در این نبرد نابرابر از دست داده‌اند اما آنچه این ملت را ایستاده نگه داشته، عناصر هویتی است.

وی تاکید کرد: غزه با برخورداری از این عناصر هویتی دوباره احیا خواهد شد و در مقابل اسرائیل جنایتکار به سزای اعمال خود خواهد رسید.

استاندار مرکزی ادامه بیان کرد: معتقدم هر موجود ۲ شاکله دارد که شامل جسمی و معنوی است، این موجود اگر یک انسان باشد، یک جسم و یک شخصت دارد. این موجود اگر جامعه و یا گروهی از مردم باشد از خانواده شروع و به ملت می‌رسد.

مخلص الائمه افزود: هویت، همان نقش را برای جامعه دارد که شخصیت برای جسم دارد و ما به ویژگی و عناصر ممیز و جدا کننده یک جامعه، عناصر هویتی می‌گوییم.

وی اضافه کرد: به طور جد اگر شاکله ظاهری دچار ضعف شود اما درون قوی باشد جامعه می تواند، ظاهر را قوی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در طول ۲ سال که افتخار خدمت در استان مرکزی فراهم شد با همفکری اساتید و بزرگان عناصر هویتی استان شناسایی شد.

مخلص الائمه گفت: در این استان، عناصر هویتی قدرتمندی وجود دارد و باید مولفه‌هایی که موجب قوام عناصر می‌شود، شناسایی و در لایه‌های مختلف جامعه تبیین شود.

وی افزود: لازم است هم افزایی هویتی در جغرافیای استان ایجاد شود که در این مهم تا حدودی موفقیت حاصل شده است.

استاندار مرکزی گفت: باید همه فعالیت استان به ویژه دستگاه‌های اجرایی در لایه‌های مختلف برای حرکت به جلو و پیشرفت شکل گیرد.

مخلص‌الائمه افزود: شناخت عناصر هویتی از اهداف این همایش است و برای این همایش هیات اندیشه ورز استان چندین ساعت برگزار و وقت گذاشته شد.

استاندار مرکزی گفت: این همایش پایان گفتمان هویت نیست، زنجیره است که اجزای آن کامل و به موتور حرکت و پیشرفت استان تبدیل می‌شود.