قزوین - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح شهید همت، ویژه معلمان ابتدایی این استان خبر داد و گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ معلم ابتدایی استان قزوین در این طرح شرکت دارند.

منیژه تندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای این طرح را یکی از رویکردهای نوین وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش ابتدایی دانست و تصریح کرد: طرح شهید همت در راستای توانمند سازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه ای آموزگاران دوره ابتدایی طراحی شده و قرار است تا صلاحیت های حرفه ای آموزگاران مدارس ابتدایی را در دوره های آموزشی توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: همچنین در این طرح حلقه های علمی با موضوعات مختلف درسی در پایه های آموزشی در سامانه شاد ایجاد شده و با عضویت مدرسان استانی، استادان کشوری و کارشناسان به معلمان آموزش ارایه می‌شود.

به گفته این مسوول، مربی راهبران آموزشی در هفت محور فارسی اول، دوم و سوم، علوم چهارم، هدیه‌های آسمانی پایه‌های دوم و سوم، ریاضی چهارم، پنجم و ششم و سواد دیجیتال آموزش های لازم را می گذرانند.

وی با اشاره به آموزش ۱۴۶ مربی راهبر در استان قزوین، افزود: سال گذشته این طرح برای نیمی از معلمان آموزش ابتدایی استان اجرایی شد و امسال نیز در گام دوم طرح برای ۲ هزار و ۵۰۰ معلم با اولویت معلمان جدیدالورود و با سابقه خدمت کمتر از پنج سال در نظر گرفته شده است.

تندی تاکید کرد: تمامی دوره‌های مربوط به طرح شهید همت به‌ صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۱۶ ساعت مجازی تا پایان سال دوره تحصیلی در دستور کار قرار دارد و با بهره‌گیری از آموزش ترکیبی، یادگیری معکوس و استفاده از فیلم‌های آموزشی، دوره کشوری و کارگاه‌های آموزشی به بحث و رفع اشکال متناسب با نیاز فراگیران برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین، هدف از اجرای طرح شهید همت را ترویج و توسعه خود ارتقایی و یادگیری مشارکتی، تربیت و پرورش معلمان متعهد، پژوهشگر و با انگیزه و روحیه کار، تلاش جهادی و نهادینه کردن فرایند ارتقا و یادگیری معلمان به عنوان یک فرایند مستمر برشمرد.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از پنج هزار معلم ابتدایی در مدارس استان قزوین مشغول به آموزش هستند و تمام معلمان دوره ابتدایی استان نیز مشمول این طرح قرار دارند و هر معلم تنها مجاز به شرکت در یکی از موضوعات درسی است.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.