اسلام‌آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تهدید وزیر صهیونیستی برای استفاده از بمب اتم علیه مردم بی دفاع غزه را به شدت محکوم کرد و گفت که این اظهارات، برنامه نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل را تایید می‌کند و زنگ بیدارباش برای جهان است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای سخنان تهدید آمیز وزیر کابینه رژیم اشغالگر قدرس را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت: ما این اظهارات را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی اظهار داشت که تهدید وزیر صهیونیستی یک زنگ بیداری برای جامعه جهانی محسوب می‌شود؛ چنین اظهارات نگران کننده ای از نیت شوم اسرائیل برای نسل کشی فلسطینیان حکایت دارد.

خانم ممتاز زهرا گفت: پاکستان نگران تهدید بالقوه گسترش تجاوز اسرائیل در منطقه است و ما از جامعه جهانی می خواهیم که چنین لفاظی‌ها را جدی بگیرد چرا که ظرفیت تخریب صلح، امنیت و ثبات کل منطقه را درپی دارد.

وی تاکید کرد که قصد رژیم اشغالگر اسرائیل چیزی جز کشتار فلسطینیان و پاکسازی نسلی در غزه نیست لذا این یک زنگ خطر جدی برای جامعه بین المللی به شمار می‌رود.

آمیخا الیاهو وزیر کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه را به عنوان گزینه روی میز اسرائیل پیشنهاد و با اجازه ورود هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه مخالفت کرده بود.

او همچنین از ادامه شهرک سازی دفاع کرده و گفته بود که هرکس پرچم فلسطین یا حماس را برافراشته باید از روی زمین محو شود.

رسانه های عبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اظهارات جنجالی اخیر آمیخا الیاهو، وزیر کابینه خود، جلسات کابینه را بدون اطلاع بعدی لغو کرد.

در پی تشدید انتقادات علیه وی، الیاهو مجبور به عقب نشینی از اظهارات خود شد.