مراغه- ایرنا- امام جمعه عجب‌شیر با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به قتل‌عام ملت‌های مظلوم جهان عادت دارند، گفت: آمریکا از ابتدا هم با خون و خونریزی شکل گرفت و این کشور استبدادی هنوز هم با سنگدلی از جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمود شربیانی روز سه‌شنبه در همایش وابستگان و پیشکسوتان سپاه مراغه با عنوان «انس و الفت» افزود: تاکنون نیز چندین بار شورای امنیت سازمان ملل آتش‌بس در غزه را تصویب کرده اما آمریکا آن را وتو کرده است.

همایش وابستگان و پیشکسوتان سپاه مراغه با عنوان «انس و الفت»

وی به تاریخ شکل‌گیری آمریکا هم اشاره و بیان کرد: این مهاجران حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر از ساکنان بومی منطقه‌ از جمله سرخ‌پوست‌ها را عقل‌عام کردند و پس از آن هم در جای‌جای دنیا به کشتار ملت‌های بی‌گناه ادامه داده‌اند.

امام جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه امروزه در هر جایی که جنایت و تجاوز وجود داشته باشد، ردپای آمریکا در آنجا مشاهده می‌شود، تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین امروز در دست آمریکایی‌ها گرفتار هستند و در حقیقت با آمریکا جنگ می‌کنند.

حجت‌الاسلام شربیانی ادامه داد: آمریکایی‌ها اگر پنج روز از غزه عقب‌نشینی کنند، اسراییل شکست می‌خورد و تاکنون نیز ۳۵ هزار تن بمب آمریکایی بر سر این مردم مظلوم ریخته‌اند.

وی صبر و شهادت‌طلبی ملت مقاوم فلسطین را تحسین کرد و ادامه داد: نقطه ضعف یهودی‌ها بر اساس آیه‌های قرآن، هراس از مرگ است در حالی که مسلمانان شهادت در راه خدا و دفاع از وطن را به جان می‌خرند.

وی افزود: جسارت و شهادت‌طلبی ملت مسلمان فلسطین موجب شده تا بسیاری از پیروان ادیان دیگر در سطح جهان به اسلام گرایش پیدا کنند و این موضوع تنها یکی از برکات عملیات طوفان‌الاقصی است.

وی به برخی دیگر از آثار مثبت این عملیات نیز اشاره و بیان کرد: آبروی آمریکا در سطح دنیا خدشه‌دار، و دروغگو بودن آنان محرز شد و اکنون بسیاری از ملت‌های آزاد دنیا می‌دانند که این کشور استبدادی به هیچ قانونی پایبند نیست.

امام جمعه عجب‌شیر این را هم بیان کرد که عملیات طوفان‌الاقصی از روی ضرورت طراحی و اجرا شد زیرا آمریکا و اسراییل کمر همت بسته بودند تا فلسطین و کرانه باختری را از وجود مسلمانان پاکسازی کنند.

حجت‌الاسلام شربیانی ادامه داد: در حقیقت حماس پیش‌دستی کرد وگرنه آنان می‌خواستند در یک حمله گسترده و همه‌جانبه، تمام مسلمانان فلسطینی را به خاک و خون بکشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز نابودی اسراییل برای حل مشکل فلسطین وجود ندارد، اضافه کرد: امروز ملت‌های آزاده در ۱۲۰ کشور جهان به جنایت‌های اسراییل معترض هستند و دادگاه اصلی جهانی همین حضور ملت‌ها در صحنه اعتراض است.

بزرگترین سرمایه آمریکا در منطقه ما درهم شکست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در این همایش گفت: عملیات طوفان‌الاقصی همینه بزرگترین سرمایه آمریکا در منطقه که همانا رژیم صهیونیستی است را درهم شکست.

حجت‌الاسلام ابراهیم برزگر حمایت همه‌جانبه آمریکا از اسرییل را نشانگر تزلزل رژیم جعلی صهیونیستی خواند و افزود: مبنای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، آیه قرآن و وعده الهی است و بی‌شک محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند سرنوشت مسلمانان را به کافران گره نزده، اضافه کرد: اگر مسلمانان با قدرت و اخلاص در صحنه حاضر باشند، پیروزی آنان حتمی است.

به گزارش ایرنا در حاشیه این همایش که به همت کانون بازنشستگان سپاه مراغه برگزار شد، تولیدات مشاغل خانگی صندوق‌های مردم‌یاری نیز در معرض دید قرار گرفت.