بوشهر-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: رایزنان اقتصادی کشورهای امارات، قطر، پاکستان و روسیه به عنوان کشورهای مرتبط با بازار هدف خرما استان بوشهر در پنجمین نمایشگاه و میز ملی خرمای این استان شرکت می‌کنند.

«خورشید گزدرازی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پنجمین نمایشگاه و میز ملی خرما استان بوشهر، ۱۳ استان شرکت می‌کنند که به نسبت دوره قبل استقبال بسیار بیشتری انجام شده است.

وی بیان کرد: امید است در این رویدادهای خرمایی که با حضور مسئولان کشوری و استانی رقم می خورد دستاوردهای بسیار خوبی برای حوزه خرمای استان بوشهر محقق شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تصریح کرد: توسعه بازارهای هدف در نمایشگاه خرما که پس از گذشت چهار سال جایگاه و پایگاه خوبی در عرصه ملی و بین المللی پیدا کرده با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

گزدرازی ادامه داد: با توجه به نشست‌های کارشناسی شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و انجمن ملی خرما در استان بوشهر در پنجمین نمایشگاه و میز ملی خرما استان بوشهر، موارد حوزه خرما دسته بندی و پیشنهادات در حوزه‌های مختلف به وزارتخانه‌های مربوطه و بویژه صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد تا با تصمیم‌سازها در بخش کلان کشور، چالش و مشکلات حوزه خرما به حداقل برسد.

وی گفت: یکی از راهکارهای رونق بازار خرما پیگیری برای ارز حاصل از صادرات خرما است که با پیشنهاد میز ملی و شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، تهاترر خرما با میوه‌های گرمسیری در دستور کار قرار گرفته که تحقق این مهم به رونق بازار خرمای استان کمک چشمگیری خواهد کرد.