تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار خارج از خانه مقابل استقلال تاجیکستان به تساوی یک بر یک رضایت داد تا کارش برای صعود سخت شود.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، در چارچوب هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان در ورزشگاه ملی دوشنبه برابر یکدیگر قرار گرفتند.

پرسپولیسی‌ها در حالی در این بازی برابر استقلال به میدان رفتند که در بازی رفت با حضور تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی با دو گل ‌سعید صادقی موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست دهند.

پرسپولیس برای هموار کردن مسیر صعود خود از این گروه برای برد راهی تاجیکستان شد و در مقابل حریف تاجیکستانی نیز که یک امتیاز داشت برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود از این گروه، با انگیزه به میدان آمد.

لحظات حساس بازی :

در دقایق ابتدایی بازی نبیل باهوئی مهاجم سوئدی سرخ‌پوشان فرصت داشت تا گل نخست بازی را وارد دروازه استقلال کند اما تیرک دروازه مانع گلزنی این مهاجم شد.

در دقیقه ۱۴، بازی وحدت هنانوف در موقعیتی خوب در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و فرصت داشت تا دروازه تیم سابق خود را باز کند اما یتیموف شوت مدافع تیم ملی تاجکستان را مهار کرد و مانع گلزنی وی شد.

در دقیقه ۲۸، بازی با خطای مدافعین حریف روی محمد عمری در پشت محوطه جریمه سرخ‌پوشان در یک موقعیت خوب گلزنی صاحب ضربه ایستگاهی شدند. ترابی که پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد موفق شد با ضربه‌ای استادانه و تماشایی دروازه استقلال را باز کند تا پرسپولیس از میزبان خود پیش بیافتد.

در دقیقه ۳۳، بازی بازیکنان استقلال روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند که بیرانوند بی محابا جلو کشید و دروازه پرسپولیس خالی شد. ضربه سنین سبایی مهاجم استقلالی‌ها در آستانه گل شدن بود که بیرانوند این ضربه را مهار کرد.

در دقیقه ۳۵، پرسپولیسی‌ها روی فرار ترابی صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه او از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. سپس مهدی ترابی باز هم روی ضد حمله صاحب توپ شد و با یک پاس عمقی توپ را به عمری رساند و این بازیکن می‌توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند که سنگربان استقلال مانع آن شد تا در پایان نیمه نخست با برتری شاگردان گل محمدی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم استقلالی‌ها به دنبال گل خورده خود بودند و در دقیقه ۵۵ بازی، بازیکنان این تیم از راست صاحب موقعیت گلزنی شدند و علیرضا بیرانوند با یک سوپر سیو تماشایی موفق شد ضربه سر داولاتمیر را مهار کند تا همچنان برتری پرسپولیس در این بازی پا بر جا بماند.

در دقیقه ۶۲، کمالوف در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت خوب گلزنی شد که با بی‌دقتی تمام توپ را به بیرون فرستاد. ۴ دقیقه بعد باز هم کمالوف در محوطه جریمه بازی صاحب توپ شد و در موقعیت گلزنی قرار گرفت که مدافعین این تیم مانع گلزنی این بازیکن شدند.

در دقیقه ۷۲، سرانجام حملات استقلال تاجیکستان نتیجه داد و سنین سبایی در یک موقعیت تک به تک با بیرانوند موفق شد دروازه این سنگربان را باز کند تا بازی برابر یک بریک شود.

در دقیقه ۷۷، بازی جلیلوف با بیرانوند تک به تک شد که سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس با مهار این موقعیت مانع گلزنی استقلال شد.

دقیقه ۹۵، بازی روی سانتر دانیال اسماعیلی‌فر پرسپولیسی‌ها در موقعیت گلزنی قرار گرفتند که یتیموف موفق شد توپ را مهار کند تا این موقعیت گلزنی نیز برای سرخ‌پوشان از دست برود.

در پایان این بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید و پرسپولیس هفت امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت. علیرضا بیرانوند در این دیدار چند مرتبه با واکنش‌های عالی خود مانع شکست نماینده شد.

از ساعتی دیگر، النصر عربستان که ۹ امتیاز دارد به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت.

تیم داوری : داور: احمد العلی کمک‌ها: عبدالهادی العنزی و احمد صادق همگی از کویت

تیم کمک داوری ویدئویی:‌ عبدالله الکندری و هاشم آل ابراهیم.

ترکیب اولیه :

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان ( میلاد سورگی ) ، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی ( میلاد سرلک ) ، سعید صادقی، مهدی ترابی ( وحید امیری ) ( دانیال اسماعیلی‌فر) ، محمد عمری و نبیل باهویی ( شهاب زاهدی ) .

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال تاجیکستان

رستم یتیموف، ایوان نووسلیچ، سدیوجون قوربانوف، آرتور کارتاشیان، علیشهر جلیلوف، تابرزی داولاتمیر، دنیس بگانوویچ، احسان پنشنبه، احمدونی کمالوف، رومیش جلیلوف و سنین سبایی.

سرمربی : ایگور چرفنچکو