«ندیر پورجم» روز سه شنبه در گفتوگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: بخش دولتی باید به کمک بخش خصوصی بیاید تا جایگاه دیرینه خرما در کشورهای هدف و همسایه بازیابی شود.
وی افزود: هرچند شناسایی بازارهای هدف در فضای داخلی و خارجی برای عرصه و فروش خرما ضروری است اما نیاز است که با اجرای یک نظام کیفیسازی تولید محصول، زمینه ارتقا بهرهوری و اعتماد مشتریان فراهم شود.
رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده و همیاری و همکاری رایزنهای اقتصادی و سفرای کشورمان در خارج کشور، بازارهای هدف خوبی نیز شناسایی شده اما نیاز است که سطح کیفی محصولات ارائه شده برای تثبیت این بازارها که در رقابتی نفسگیر بین تولیدکنندگان چندین کشور خرماخیز قرار دارند نیز فکری اساسی شود.
پورجم گفت: چهار برند تجاری شده خرمای استان بوشهر قابلیت های خوبی برای ورود به بازارهای جهانی دارند که طی چند سال گذشته تولیدکنندگان با بستهبندیهای مناسب مشتریان ثابتی نیز جذب کردهاند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تامین منابع حوزه خرما به سختی انجام میشود باید با کمک اعتباری لازم شرایط برای رونق خرمای استان بویژه خرمای کبکاب استان فراهم شود.
رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر یادآور شد: نیاز است با کمک دولت و با یک همت ملی و همراهی مسئولان استان، زمینه نوسازی دستگاههای جدید صنایع بسته بندی و فرآوری خرما محقق شود تا آتیه درخشانی برای این حصول رقم بخورد.