رضا خانهزاد یزدی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه شهرداری قم در خصوص کمعرض کردن بخشی از محور بلوار سردار سلیمانی (بستر رودخانه قم) بیان داشت: طبق ضوابط و مقررات، ایمنسازی این محور بدون کمعرض کردن آن امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: چندخطه بودن این بلوار و عرض بالای آن سبب افزایش سرعت خودروهای عبوری و تصادفات منجر به جرح و فوت در هسته مرکزی شهر شدهبود.
وی با اشاره به لزوم انجام اصلاحات هندسی این معبر در جهت حفظ ایمنی شهروندان تصریح کرد: در قالب طرح استانداردسازی این محور علاوه بر یکسان بودن عرض محور در طول مسیر، اجرای مباحث ترافیکی، طرحهای توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ در نظر گرفته شدهاست.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوایل دهه ۸۰ شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سالهای گذشته به صورت بلوار در دو مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمدهاست.
وی همچنین عنوان کرد: ممیزی ترافیکی محورهای شهری در ۱۶ محور مهم شهری انجامگرفته و هماکنون در محور شهید صدوقی در حال انجام است.
خانهزاد یزدی گفت: در محور شهید صدوقی علاوه بر اجرای مباحث ترافیکی، طرحهای توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ روباز به افزوده خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: بلوار امام علی (ع) پردیسان باوجوداینکه یک محور شهری است؛ اما دارای چهار خط عبوری است درحالیکه محور آزادراهی قم - تهران تنها دارای سه خط عبوری است و وجود چنین محوری در داخل شهر منشأ بسیاری از تصادفات شهری است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمنسازی بلوار امام علی (ع) شهر پردیسان، عنوان کرد: با ورود و بررسی میدانی دادستانی قم، ایمنسازی محور بر اساس ضوابط و مقررات طراحی معابر شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفتهاست.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.