بجنورد- ایرنا- سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌های دولتی به نفع یا علیه داوطلبان انتخاباتی ممنوع است و با فرد خاطی برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، عابدین عابدی مقدم روز چهارشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه نامزدهای انتخاباتی به صورت دقیق رصد می شود.

وی‌ افزود: بر اساس قانون هیچ یک از کارمندان دستگاه های دولتی حق ندارند در ساعات اداری از اموال و ظرفیت دولتی برای فعالیت تبلیغاتی نامزدها استفاده کنند و اعضای هیات های اجرایی و نظارت انتخابات نه تنها در ساعات اداری بلکه در ساعات غیراداری نیز حق فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها ندارند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس هیچ اداره ای حق استفاده از امکانات و اموال دولتی له یا علیه کاندیداها را ندارد و از نگاه قانون‌گذار استفاده از اموال دولتی به نفع کاندیدا جرم بوده و با مرتکب مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی چند مرحله ای است، بیان کرد: هیات های اجرایی متشکل از اقشار مختلف مردم و مدیران دولتی بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان را انجام می دهند و بعد از آن هیات نظارت استان صلاحیت ها را بررسی می کند.

عابدی مقدم یادآور شد: مرحله سوم بررسی صلاحیت ها در هیات مرکزی نظارت است و بعد از آن نتایج به نامزدهای انتخاباتی ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۱۵ داوطلب خراسان شمالی ثبت نام قطعی خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام دادند که نسبت دوره قبل حدود ۵۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.