بوشهر- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روند دریافت مجوز برای ساخت ۲ هنرستان هنرهای زیبا در هر استان طی شده و به زودی وارد مراحل اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، "محمدحسین اسماعیلی" شامگاه چهارشنبه در نشست با مسوولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: ساخت این هنرستان‌ها در راستای عدالت آموزش است که به عنوان یک اولویت در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید در استان‌های کشور تأسیس شده که نشان می دهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه برنامه و اهدافی دنبال می کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازنویسی بعضی از قوانین آموزش در این دفتر پس از طی جلسات متعدد آغاز شده است.

اسماعیلی ادامه داد: به منظور ارتقا کمی و کیفی سطوح آموزشی ، سامانه نظارتی بر آموزشگاه‌ها از آذرماه امسال راه‌اندازی و از این طریق فعالیت‌های مراکز ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: برای اولین بار گروه‌های دو بخش نمایش و موسیقی هنرستان می‌توانند آثار خود در جشنواره تئاتر و موسیقی فجر شرکت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این که این دفتر از تمام فعالیت‌های هنری حمایت لازم را انجام خواهد داد، گفت: برگزاری نشست مدیران هنرستان برنامه‌ای مهم و تأثیرگذار بود که برای اولین بار و با حضور دو وزیر برگزار شد و خروجی‌های خوب در راستای آموزش هنری به همراه داشت.

اسماعیلی بیان کرد: استان بوشهر همانند دیگر استان‌های کشور هم از نقاط قوت و هم نقاط ضعف برخوردار است که به دنبال همکاری و تعامل برای دسترس به اهداف تعیین شده هستیم.