خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۷۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض ودیعه مسکن از سال گذشته تاکنون به مددجویان بهزیستی استان کمک شد.

همایون عمودی زاده روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: در حوزه ودیعه مسکن ۷۱۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض با سرانه ۲۰۰ میلیون ریال و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که امسال هم ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد در حال پرداخت است.

وی عنوان کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ اعتبار توانمندسازی ۸۰۰ میلیارد ریال بود و اکنون به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است ، همچنین جهت ایجاد اشتغال پایدار، مهارت آموزی و استعدادیابی مشوق های مختلف لحاظ شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اکنون ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی تحت پوشش قرار دارد، گفت: مردمی سازی و کارآمدسازی فعالیت ها در اولویت قرار دارد و در این راستا شرکای اجتماعی می توانند بازوان قوی و توانمند در مسیر گره گشایی مشکلات مددجویان باشند.

عمودی زاده با اشاره به اینکه در این راستا تفاهم نامه هایی با گروه های جهادی و نهادهای حمایتی منعقد شده است، افزود: سال گذشته از بنیاد برکت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اجتماعی دریافت شد، بنیاد مستضعفان ۱۹۰ میلیارد ریال پرداخت کرد و امسال ۱۱ هزار بسته معیشتی از بنیاد مستضعفان برای مددجویان دریافت شده است.

وی یادآور شد: طی یک سال و نیم گذشته یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و غیر نقدی از شرکای اجتماعی بهزیستی دریافت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۹۵۶ زوج سنوات قبلی جهیزیه دریافت کردند، اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۳۵۰ سری جهیزیه در استان اعطا شده است و اکنون یک مورد پشت نوبتی نداریم.

عمودی زاده تاکید کرد: همچنین ۱۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی لرستان بودند که اکنون با حمایت دولت سیزدهم حتی یک مورد نداریم.