همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: ۲ اردوگاه استان در مناطق جنگی خرمشهر به تازگی با تخصیص اعتبارات مناسب تجهیز شده و با برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت اعزام دانش‌آموزان همدانی به اردوهای راهیان نور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در جمع اعضای بسیج دانش‌آموزی مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان با تاریخ و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند اظهار کرد: شرایطی ایجاد می‌شود تا دانش‌آموزان استان و سراسر کشور به همراه خانواده خود به طور رایگان از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این جلسه گفت: شما میراث‌دار شهدا خواهید بود و مسیر رشد و تعالی زندگی خود را، به درستی پیدا کرده اید.

استاندار همدان تصریح کرد: در سال ۱۳۶۰ عضو بسیج دانش‌آموزی بودم و از طریق آن عازم جبهه‌ شدم و در سال ۱۳۶۳ پس از مجروحیت به اسارت درآمدم.

وی ادامه داد: در ایام دفاع مقدس، اقتضا این بود که برای بقای جامعه باید در عرصه جنگ حاضر می‌شدیم و اما امروز دانش‌آموزان باید در فضای اقتصادی، علم، دانش و رسیدن به قله‌های موفقیت برای رویارویی با دشمنان حاضر شوند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه باید بسیجیان ما سرآمدان جامعه باشند، افزود: در دهه ۶۰، بیشتر اعضای بسیج دانش‌آموزی از نخبگان و سرآمدان جامعه بودند و نقش بی بدیلی در دفاع مقدس ایفا کردند.

وی اظهار داشت: اکنون مطالبه‌گری اقشار جوان ما و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان شکل گرفته است و این مطالبه‌گری می‌تواند از سطح مدرسه، مدیران و معلمان آغاز شود.

استاندار همدان بیان کرد: همه موارد و مشکلات عنوان شده دانش‌آموزان در این جلسه همچون کمبود مدرسه و دبیر، توجه به مدارس حاشیه شهر و روستاها و دیگر موارد را به طور جد پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آینده بسیار روشنی برای دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها پیش بینی می‌شود، گفت: موضوع راهیان نور یکی از مطالبات جدی دانش آموزان است که حالا با بازسازی ۲ اردوگاه استان همدان در این مناطق، شرایط برای حضور دانش آموزان در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس فراهم شده است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: این ۲ اردوگاه تجهیزات بسیار مناسبی دارد و اعتبارات مناسبی در این بخش برای توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی راهیان نور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: راهیان نور به عنوان یکی از برنامه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضای بسیار خوبی دارد و دانش آموزان از نزدیک با اقدامات رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس برای حفظ میهن اسلامی آشنا می شوند.

استاندار همدان گفت: در شورای آموزش و پرورش استان، حمایت‌های مادی و معنوی برای اجرای برنامه راهیان نور پیگیری می‌شود.

وی افزود: توجه به مباحث پرورشی یکی از مهمترین مطالبه دانش‌آموزان است و مطالبات امروز دانش آموزان بسیجی دسته بندی و از طریق مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیری می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: شرایطی ایجاد شده است تا دانش آموزان با ۷۰ درصد تخفیف از غار علیصدر و به طور رایگان از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما قله‌های ترقی و پیشرفت را طی می کند که این دستاورد حاصل جهاد شهدا است و قله‌های بلندتری هست که توسط دانش آموزان، در آینده فتح می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: ما برای برطرف کردن همه مشکلات دانش‌آموزان، به اعتبارات زیادی نیاز داریم که فشارها و تحریم‌های دشمنان محدودیتی برای ما ایجاد کرده است اما با این وجود دستاوردهای ارزشمندی به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از گناهان نابخشودنی رژیم منحوس پهلوی پیش بردن کشور به سمت وابستگی بود که جمهوری اسلامی ایستادن روی پای خود را به ما یاد داد.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: آرمانگرایی و آرمانخواهی بسیار خوب است اما دانش‌آموزان باید بدانند انطباق آن با واقعت‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد و باید به داشته‌های خود باور داشته باشید، خودتان را دست کم نگیریم و به سمت فقح قله‌های موفقیت حرکت کنید.

وی افزود: برخی از کشورهای دنیا در بسیاری از مناطق حتی مدرسه ندارند و دانش آموزان ما باید قدر داشته های خود را بدانند تا دچار یاس و نا امیدی نشوند و دستاوردها را برای نسل آینده به ارمغان بیاورند.