تهران- ایرنا- میریانا اسپولیاریک ایگر رئیس صلیب سرخ جهانی درباره افزایش خشونت مرگبار علیه غیرنظامیان در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس صلیب سرخ جهانی پنجشنبه شب هشدار داد که خشونت مرگبار علیه غیرنظامیان در کرانه باختری همچنان در حال افزایش است و در صورت ادامه این روند، جهان به سمت یک فاجعه انسانی حتی عمیق‌تر و تداوم چرخه خشونت‌ها پیش خواهد رفت.

اسپولیاریک در کنفرانس بشردوستانه برای غزه در پاریس با تاکید براینکه خشونت مرگبار علیه غیرنظامیان همچنان در حال تشدید است، افزود: فلسطینیان کرانه باختری و تشدید روزانه خشونت مرگبار علیه آنها را نمی‌توان فراموش کرد و باید به نیازها و حفاظت از آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه هر روز که می‌گذرد، امکان یافتن راهی برای بازگشت به گفت وگو و راه‌حل سیاسی کاهش می‌یابد، تاکید کرد: ما باید نه تنها تلاش کنیم تا رنج‌های انسانی را کاهش دهیم، بلکه باید حداقل فضایی را حفظ کنیم که در آن بر سر چیزی توافق کنیم که نه از طریق ابزار نظامی بلکه از طریق بحث‌های سیاسی به دست می‌آید.

رئیس صلیب سرخ جهانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جنگ در نوار غزه، تصریح کرد: مسئولیت اصلی حفاظت از قربانیان جنگ بر عهده طرف‌های درگیری است و این موضوع شامل حال غیرنظامیانی که در شهر غزه باقی مانده‌اند هم می‌شود.

اسپولیاریک همچنین با بیان اینکه بعید است شمال غزه به طور کامل از جمعیت خالی شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان همه ساختمان‌های شهر غزه را اهداف نظامی در نظر گرفت.

وی در ادامه سخنان خود خواستار احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه شد و افزود: آماده‌سازی شرایط برای بازگشت صدها هزار خانواده آواره فلسطینی به شمال غزه ضروری است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.