ایلام - ایرنا - دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در هلیلان از توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مادران باردار و شیرده این شهرستان طی سال جاری خبر داد. 

«حسین بیگی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم بنیاد علوی در حوزه سلامت و درمان حمایت از مادران باردار و شیرده در قالب اعطای بسته های معیشتی به صورت هر ۲ ماه یکبار است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی طی سه مرحله در بین واجدین شرایط با ارزش هر بسته ۱۱ میلیون ریال توزیع شده و در مجموع برای این طرح ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان هلیلان همچنین از تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار برای توانمند سازی معلمان و دانش آموزان شهرستان خبر داد.

وی افزود: ارتقای توانمندی و مهارت افزایی معلمان و حمایت از دانش آموزان محروم و نخبه در آستانه کنکور یکی از موضوعات مورد توجه ویژه بنیاد است و از همین رو با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌هایی جهت تشکیل کلاس های آموزشی و کنکوری درنظر گرفته شده که تا پایان سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان هلیلان همچنین تامین ۲۰۰ تن سیمان رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی در حوزه مبلمان شهری، بهسازی معابر روستایی و آب رسانی در هلیلان را از دیگر برنامه های عمرانی بنیاد در این شهرستان ذکر کرد.

بیگی ادامه داد: یکی از اقدامات بنیاد علوی استفاده از ظرفیت سایر هلدینگ های بنیاد مستضعفان برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مناطق محروم می باشد از همین رو با استفاده ظرفیت کارخانه سیمان ایلام و مشارکت سپاه، شهرداری و دهیاری ها پروژه های از قبیل ساخت مخزن ۵۰ متر مکعبی و جدول گذاری معابر شهری و روستایی در سطح شهرستان اجرا شد.