اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران شورای جامعه هندو پاکستان با محکومیت تهاجم رژیم اسرائیل در غزه، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و خواستار برقراری آتش بس و حفاظت از غیرنظامیان بی دفاع در غزه شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رمیش کومار نماینده سابق جامعه هندوها در مجلس پاکستان و رئیس شورای هندو طی اجلاس امروز اعضای این نهاد در شهر «کراچی» اعلام کرد که تمام شهروندان هندو مذهب در پاکستان و اقصی نقاط جهان خود را در غم و اندوه مردم غزه شریک می‌دانند.

وی تاکید کرد که وضعیت فعلی غزه حکایت از تهدید بالقوه علیه صلح و ثبات در تمام خاورمیانه دارد لذا توقف بمباران و برقراری فوری آتش بس برای حفاظت از غیرنظامیان بی دفاع اجتناب ناپذیر است.

نماینده اقلیت هندوهای پاکستانی اظهار داشت که تهاجم اسرائیل علیه فلسطینیان نگرانی‌های جدی به دنبال دارد و تداوم آن بحث کمک به صلح و امنیت پایدار در منطقه را دشوار تر می‌سازد.

وی افزود: این روزها هندوها در پاکستان و دیگر مناطق جهان خود را برای مراسم بزرگ «دیوالی» (جشن نور) آماده می‌کنند لذا پیام اصلی ما برای این رویداد هندو آرزوی صلح و امنیت در خاورمیانه و کاهش درد و رنج مردم مظلوم غزه خواهد بود.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.